Inlägg från: marla333 |Visa alla inlägg
  • marla333

Jag längtar till jul!!!

Köpt hem formar för att göra ett pepparkakshus som muminhuset! Förra året var de slut överallt, men i år var jag tidig ;) längtat sen förra julen att bygga ett. Även googlat på bilder av pepparkakshus...

• marla333

Igår blev det julbord här hemma. Griljerade skinka, köttbullar, rödbetssallad och leverpastej. Mysigt! Julskinka är godast när den är nygjord och är sådär varm direkt från ugnen ;)

• marla333
    molly50 skrev 2012-11-12 11:51:32 följande:
    Jag sitter också och funderar på samma sak.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3

Styleroom har en kategori med just adventsljus inspiration. Satt och kollade igenom massa bilder igår, med just blockljus :)
  • marla333

Hur gör ni andra med gran? När tar ni fram den? Vår åker fram vid första advent, i år kommer vi ha två! En stor i vardagsrummet och en mindre version i barnens rum. Vet att många omkring oss tycker vi är lite galna som tar fram julgranen så tidigt, men vi kan inte ha en riktig gran, och det är så mysigt med julgran! Vill ha den så länge som möjligt :)

• marla333

Nästa helg så sätter vi upp mkt av julen! Gardiner, dukar, belysninG. När kan man ta fram julgranen?

• marla333

Årets glögg köpt! Så fin flaska! Undrar va den smakar.... Även fixat adventsljusen och pysslat ihop en bricka de står på med dottern. Lugna favoriter spelar julmusik nonstop ända fram till juldagen, ett tips ;)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!