Inlägg från: 5by5 |Visa alla inlägg
  • 5by5

Jag längtar till jul!!!

Åh jag är också jultokig. Har som regel att inte börja förbereda eller äta julmat/gotter förrän tidigast 1 dec, men sen är det all in and over the top!

Står dock alltid där på kvällen den 23e och känner att inget är klart och jag ara hunnit hälften av allt jag ville göra, så kanske borde man börja redan nu.

Det här blir tredje året som jag är hemma hela december och det behövs! När jag börjar jobba sen får jag se till att ha sparad semester att ta ut innan jul eller nått...

Eller jag har ju redan börjat. Just nu håller jag på att sy kopior av Madicken och Lisabeths julklänningar åt döttrarna och börjar så smått förbereda julkortsfotograferingen.

Har även ett halvfärdigt mönster till ett pepparkaksslott som jag tänkte få klart till 1a advent.

Gud så jag längtar efter glögg och amaryllisar och julstjärnor och en julgran som glimmar och pepparkakor med brieost och lucia och julpysselkvällar!

• 5by5

Har ni några tips på billiga saker till en presentkalender? Barnen är 5 och snart 2. Ska kosta runt 10-20 kr och gärna juliga...

• 5by5

Min dotter har blivit besatt av bullerbyn. Åh julen där är sååå underbar. Eller julen i madicken, och pippi! Och kajsa kavat! Tror ibland att det var astrid lindgren som uppfann julen ;)

• 5by5

Mitt finaste julkort hittills är från förförra året - stickade flugsvampsmössor åt barnen och fotade mina små tomtebobarn i skogen. Skrev ut på akvarellpapper :)
    Överambitiös finns inte i min värld!

I år funderar jag på att sy röda sammetskappor...

• 5by5

Jag har varit sjuk sen i måndags och känner mig mest stressad och har tappat all julkänsla! Hjälp mig få tillbaka den!

• 5by5

Julstämningen börjar smyga sig på. Har så mycket att göra dock - hur ska man hinna? Ska sälja mina smycken på julmarknad om 1,5 vecka och det tar all min tid just nu! Jag som skulle börja julen lite tidigare i år för att hinna med!

• 5by5

I dag har vi bakat pepparkakor och druckit glögg. Sen blev det Astrid Lindgrens Jul till lördagsmys. Nu vill jag bara ha lite snö också :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!