Inlägg från: makulerad |Visa alla inlägg
  • makulerad

Jag längtar till jul!!!

Julen borde förbjudas

• makulerad
    Koppkaka skrev 2013-12-21 00:34:50 följande:
    Just ja - ni som skickat brev till tomten i Tomteboda, har ni fått något svar? Det har inte vi :(

Kan ju bero på att Tomteboda är nerlagt
  • makulerad
    molly50 skrev 2013-12-21 13:21:41 följande:
    Inte vi heller.

Ok. Verkar märkligt. Det finns fortfarande kvar en sida på nätet med adressen dit och hur man gör. Sonen fick dessutom ett svar på mailen om att tomten hade mycket att göra men skulle försöka svara på allas brev så fort han kan.
    Då borde de ta bort sidan och adressen,i så fall,om det nu är nedlagt.

Låter konstigt. Det skulle läggas ner och man skulle bygga en ny postterminal i Rosersberg Sigtuna. Men jag ser nu att det kanske inte är riktigt gjort http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4054480
  • makulerad
    molly50 skrev 2013-12-21 13:31:35 följande:
    Fast det betyder ju inte att just den här tjänsten med att skriva brev till tomten är nedlagt. Det är ju något som sker via posten.

Dom kanske dirigerar breven till Posten Tomte vad det än står för adress på brevet
  • makulerad
    molly50 skrev 2013-12-21 13:40:31 följande:
    Ja,det är ju möjligt,i och för sig. Fast vi skickade via mail. Det går att göra det med,står det.
    aha, nu förstår jag, kollade postens hemsida, brev till tomten i tomteboda har inget med tomteboda postcentral att göra
  • makulerad
    molly50 skrev 2013-12-21 14:04:42 följande:
    Nej,det var det jag tänkte.

namntjuveri :) men det är klart man får stjäla av sig själv
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!