Jag längtar till jul!!!
Bakade pepparkakor igår, tog ju hela eftermiddagen, blir ju så trött när hälften är bakat, har absolut inget tålamod. Orkar jag idag ska jag griljera julskinkan och sätta ihopa pepparkakshuset och traktorn med vagn från mallen jag köpte på coop.Måste ju passa på när jag är ledig, känns som att dagarna går utan att jag hinner med allt.
Fick pengar från sonens farfar och hans mormor så jag har handlat julklappar från dom till lillkillen. Så skööönt när alla julklappar redan är inslagna och bara väntar på julafton.
Har ett litet dilemma här.. Jag köpte en tramptraktor (3000kr) åt sonen och han får paketkalender, bara ett paket varje advent, typ 20-40kr/paket. . Har köpt bamses (lilla) paketkalender med till han 199kr och han har en chokladkalender.. så Känns ju som att jag har lagt alldeles för mycket på julklappar och presenter runt jul till han redan. `Men han får ju bara en liten dvd film av oss föräldrar på julafton hos något av våra två firande. Känns ju snålt men tramptraktor med lastare och vagn går omöjligtvis att få in i kofferten på v70:n men sen tillkommer ju två stora paket från farfar och två stora från mormor med gubbe o likadant med farmor med man.. Sen lär ju bonussonen med få endel så vi får omöjligtvis plats med tramp-traktorn på 1m x0,6m +vagn 0,7x0,5 så tänkte säga att tomten ringde att de är 2 stora paket som han lämnat här hemma för att han inte orkade bära
Men det känns hemskt taskigt att sonen bara får en sketen dvd när tomten kommer av oss alltså. när de andra barnen får många från föräldrarna.
Bonussonen brukar ju åka med oss hem, annars hade man kunnat fälla halva baksätet så hade vi fått mer plats.. men det går ju inte nu.
vad gör man då? Saffransbiscotti såklart!
Jag har redan gått all in den här julen (som alltid).
Frysen är full av lussekatter, anisbröd, julköttbullar och blodkorv (norrländsk trandition).
Tryfflar, vinterbark, saffransbiscotti och pepparkakor är klara (och uppätna i fallen som involverar choklad...).
Har pyntat, fixat krans till dörren och hälften av paketen är klara.
Vill ni se eller ha recept finns de här. angiehults.blogspot.com
Jag älskar julen!