Inlägg från: Lovis111 |Visa alla inlägg
  • Lovis111

Jag längtar till jul!!!

Oj, vilken rolig tråd! Även jag är en stor julnörd!

• Lovis111

Igår inhandlades julgranen och idag väntar julklappsinslagningar och lite städning. Vi firar dottern på söndag så efter det ska tomtar och övrig pynt upp:) det som saknas är väl snö! Följer slaviskt väderrapporter och hoppas på lite minus även på dagarna.....

• Lovis111
    Koppkaka skrev 2013-12-12 13:44:42 följande:
    Sådär ja! En av sambons julklappar köpt och hämtad. Två biljetter till Leksands IF - AIK den 3 mars i Tegera Arena jag kunde inte bry mig mindre om hockey men sambon äääälskar det! Och inte minst Leksand ha jag har aldrig varit på hockey på riktigt så vem vet, det kanske blir roligt!

Det är faktiskt kul! Jag är helt ointresserad utav sport, men att se hockey live var super roligt. Vilken bra present!
  • Lovis111

Mamapapa, fint med dekorerad trapp, lite amerikanskt. Är det några som kan pynta till jul så,är det väl amerikanerna.

• Lovis111
    Neelah skrev 2013-12-17 11:15:28 följande:
    Allt det för en reklambild.  
    Följ dina drömmar var de än leder

Jag har börjat ge upp hoppet om en vit jul, det här kanske blir den sista utvägen! ;)
  • Lovis111
    FrökenN skrev 2013-12-17 13:04:41 följande:
    GRATTIS Angdev!!  Vi fick också en tidigt julklapp här!  Ett efterlängtat plus efter 2,5 års försök. Nu hoppas vi bara att pyret vill stanna 

Och till dig med, ett stort grattis!
  • Lovis111
    Cajza85 skrev 2013-12-18 14:53:50 följande:
    Vi fick hämta ny gran igår då den andra började barra... Nu står den nya ute på altanen i färskt vatten i sin fot o får komma in ikväll för att kläs... Ngn mer som har riktig gran som tagit in den o klätt den?

Vi har en riktig gran men en kungsgran, den barrar inte alls lika mycket som en traditionell rödgran.
  • Lovis111

Jag sitter från en ipad och har försökt ladda upp en bild på både det ena och det andra sättet, det går alltså inte att ladda uppmbilder annat från en dator?

• Lovis111

Jag har för övrigt funderat lite på det här med efterrätter på julafton. Jag tycker oftast att man är så mätt så funderar på att köra på julgodiset vi bakat och sedan göra mini desserter. En saffranspannacotta i punchglas och en äppeltart i snitt storlek som serveras med vaniljgrädde. Vad tycks? Har något ätit saffranspannacotta? Är det gott?

• Lovis111
    Koppkaka skrev 2013-12-20 12:59:40 följande:
    Vi har aldrig brytt oss om efterrätt på julafton. Man äter ju så galet mycket annat ändå liksom

Jo jag vet, därav känns ris ala malta (stavning?) och ostkaka för stabbigt. Godiset har jag ju redan så tänkte liksom bara komplettera upp med små deseter.
  • Lovis111

Såg ni på Pluras jul igår förresten, där pratade dem om sjuskinnsgröt. Namnet låter sisådär men den borde bli lite som en créme Brulee. Kul att ta upp gammal svenska traditioner igen tycker jag.

• Lovis111
    molly50 skrev 2013-12-20 22:18:41 följande:
    Missade det då jag kollade på Ernsts jul. Men det låter gott. Kanske går det nå´n repris? Idag har vi köpt lite nytt pynt mm till vår nya gran vi ska ha i vårt uterum. Och imorgon ska vi hämta granarna och klä dem.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3

Reprisen gick idag, kanske såg du den? Annars finns den på tv3play
  • Lovis111
    Solstråle00001 skrev 2013-12-22 08:57:49 följande:
    God morgon! Har nyss ätit frukost med julskinka och vörtbröd! Fjärde adventsljuset är tänt Tyvärr har jag ett barn med feber. Men jag är glad att det inte är magsjuka i alla fall (peppar peppar). Idag ska jag försöka få ordning på huset här hemma. Vet att jag kommer får städa mer innan jul. Otroligt vad snabbt det blir smutsigt här!

Samma här! Det kan ju bero på att man bakar och pysslar mer såhär års, glitter har en tendens att sätta sig överallt:)
  • Lovis111
    Koppkaka skrev 2013-12-22 13:21:25 följande:
    Hur kan dom ha lagt ett prov på julafton?

Var läser du? det låter väldigt skumt....
  • Lovis111
    Koppkaka skrev 2013-12-22 13:34:02 följande:
    Fluu hade visst prov på självaste julafton.

Jaha fluu, trodde det var du, sorry :)
  • Lovis111
    fluu skrev 2013-12-22 15:16:04 följande:
    Jag läser på distans, NTI heter det, där man kan hoppa på vilken vecka som så det är inte terminer utan man följer bara veckoplaneringen och just denna tisdagen som kommer är det onlineprov. Får nog göra det på kvällen.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Jag har också läst på nti och vet att det inte tar hänsyn till lov, helger etc men jisses vilken otur du haft! Vilken lärare vill sitta och rätta på juldagen? Lycka till på provet dock!:)
  • Lovis111
    molly50 skrev 2013-12-24 00:13:12 följande:
    Vi varvade lite mellan Plura och Bingolotto. Men mest blev det nog Bingolotto ändå,trots att vi inte hade någon lott.

Men nu blir det att gå och försöka sova,om man kan, så man orkar med dagen imorgon.

Samma här, vi sappade mellan kanalerna. Syrran kom en kväll tidigare och jag blev så glad. Hon flyttade till en annan stad för ett halvår sedan så vi ses inte lika ofta längre.

Idag har det städats lite och förberetts det som kan förberedas. Har ex gjort små saffranspannacottor som en del sa skulle vara gott. Använde mig utav ikeas små ljuskoppar som man köper 4 st för 9kr (eller ngt sånt). Blev lagom storlek.
  • Lovis111
    fluu skrev 2014-08-15 17:53:31 följande:

Så har man köpt årets första julklapp till dotra :)

Jag köpte min första för en vecka sedan! Ingen sista minuten stress här inte ;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!