Jag längtar till jul!!!
Oj, vilken rolig tråd! Även jag är en stor julnörd!
Oj, vilken rolig tråd! Även jag är en stor julnörd!
Igår inhandlades julgranen och idag väntar julklappsinslagningar och lite städning. Vi firar dottern på söndag så efter det ska tomtar och övrig pynt upp:) det som saknas är väl snö! Följer slaviskt väderrapporter och hoppas på lite minus även på dagarna.....
Mamapapa, fint med dekorerad trapp, lite amerikanskt. Är det några som kan pynta till jul så,är det väl amerikanerna.
Ja kolla här! För er alla som vill gå all in!
Jag sitter från en ipad och har försökt ladda upp en bild på både det ena och det andra sättet, det går alltså inte att ladda uppmbilder annat från en dator?
Jag har för övrigt funderat lite på det här med efterrätter på julafton. Jag tycker oftast att man är så mätt så funderar på att köra på julgodiset vi bakat och sedan göra mini desserter. En saffranspannacotta i punchglas och en äppeltart i snitt storlek som serveras med vaniljgrädde. Vad tycks? Har något ätit saffranspannacotta? Är det gott?
Såg ni på Pluras jul igår förresten, där pratade dem om sjuskinnsgröt. Namnet låter sisådär men den borde bli lite som en créme Brulee. Kul att ta upp gammal svenska traditioner igen tycker jag.
Så har man köpt årets första julklapp till dotra :)