Inlägg från: vallakra |Visa alla inlägg
  • vallakra

Jag längtar till jul!!!

Någon som vet vilka hyacinter som doftar mest? Jag tycker att vita är finast men de doftar så svagt. Finns det någon vit sort som doftar ordentligt?

• vallakra

Har inte följt den här tråden men den verkar passa mig perfekt. Vill passa på att ge ett litet tips som jag gjorde förra året.

Vi har alldeles för mycket julpynt, behöver verkligen inte köpa eller tillverka mer. Ändå kliar det i fingrarna varje årGlad.

Jag älskar loppis och second hand och Erikshjälpen här i stan är nog den butik jag besöker oftast (till och med mer än matbutikerna).

Jag hade länge beundrat alla broderade bonader som någon lagt ner både tid och arbete på och tyckte det var synd att jag inte hade någon användning för dem.

Så kom jag på att man kan sy kuddöverdrag av dem. Vi har ett gäng rektangulära kuddar i soffan som bonadernas storlek och form var perfekta till. Jag sydde överdrag i "örngotts-modell" med bonaden fram och mörkt tyg som baksida. Det blev väldigt fint och juligt.

• vallakra

Vaknade i morse till 8 minusgrader helt en frostklädd trädgård.

Står nu i köket och bakar bröd och kakor att frysa in till jul. Inte lussebullar eller pepparkakor, det kommer senare, viktigt att följa traditionen. Eldar i vedspisen och lyssnar på julmusik. Kan det bli bättre?Tomte

• vallakra
    Sous skrev 2015-11-21 14:46:14 följande:
    Här har det också varit frost och sol hela dagen! Kände också julkänslan komma smygande och bakar mjuka pepparkaksrutor med lingonfrosting. Härligt!
    Låter riktigt mumsigt!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!