Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

Jag längtar till jul!!!

Här är en till som längtar till jul! Tankar inspiration här i tråden medan jag lider mig igenom en sockerbelastning.

Jobbiga med julen i år är att vi inte vet om/hur/när mannen jobbar under julen. Blir svårt att planera så mycket ännu. Min dröm är att få vara hemma med mannen och sonen på 1,5år. Äta gott elda brasor dagen lång, åka pulka och bara umgås. Jag och mannen har gått om varandra hela hösten (och det fortsätter en månad till) så känner att vi behöver tid i lugn och ro... Dessutom kommer jag vara gravid i v37 på julen, så att åka bil i timmar känns inte helt lockande.

Nu börjar jag leta intressanta recept och idéer till julklappar. Gillar inte att stressa runt i december och köpa presenter, utan vill helst ha det gjort innan advent

• Sagolina

Funderar på innehållet i årets julkorgar. Har ni några bra recept att dela med er?

Brukar ge en korg med olika hemgjorda godsaker (marmelad, småbröd, julgodis, knäckebröd mm) åt far- och morföräldrarna våra, då de "har allt". Skulle vara kul med några nya idéer:)

• Sagolina
    Koppkaka skrev 2014-10-26 22:32:35 följande:

Hörrni, hur tänker ni angående hemgjorda julklappar? Typ julgodis osv?

Jag ger hemgjorda klappar till de flesta (ibland kombinerat med något köpt) och det är mycket uppskattat. Brukar vara godis, småbröd, knäckebröd o marmelader.

Har en kompis som alltid ger jättefina hemgjorda presenter och det är faktiskt en av höjdpunkterna för mig att få njuta av allt gott hon gjort.
  • Sagolina
    Koppkaka skrev 2014-10-29 21:06:18 följande:

Fick en tidig julklapp. Plussade idag

Grattis:)

Kommer själv vara höggravid vid jul och ser så fram emot att få mysa här hemma och med nära. (Och förhoppningsvis bli lite bortskämd med uppassning;))
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!