Inlägg från: Isola747 |Visa alla inlägg
  • Isola747

Jag längtar till jul!!!

Favoritar! Skrev endel här inför förra julen men har glömt mina inloggningsuppgifter så måste favorita från nya användaren ;)

• Isola747

Var på Biltema igår och där fanns fullt av tomtar och andra julgrejer.

• Isola747
    BossHoss skrev 2017-11-29 10:58:12 följande:

Hur gör ni med julklappsutdelning???

Delar ni ut allihop sedan får man öppna dem i takt man vill
    Eller ger man en åt gången som öppnas direkt

I min familj har vi alltid delat ut alla julklappar först och sedan öppnat en i taget så att alla får se vad man får och så att alla hinner se reaktionen på det man själv gett. I sambons familj delas det ut och öppnas i en enda röra haha! Man hinner inte se vad någon annan får men å andra sidan tar inte julklappsmomentet en halv evighet då heller.
  • Isola747
    BossHoss skrev 2017-11-29 12:19:52 följande:
    Liknande här.
    Tycker dock det är mysigt att det tar tid med klapparna och att man får se reaktioner och säga något.
    Tycker också det är mysigt :) dock har båda våra familjer en tendens att köpa mycket julklappar så ibland har det tagit orimligt lång tid (timmar) att öppna då vi även är många. Nu försöker vi dock dra ner lite på julklapparna, det är ju så mycket annat mys vi vill hinna med också :)
  • Isola747

Idag ska jag och sambon köpa gran. Barnen kommer hem från sin pappa ikväll och då ska vi klä den. Åh, de kommer bli så glada när de ser att granen är på plats, längtar :)
    Funderar även på att baka saffranssnittar, kolakakor fast med saffran i. Någon som testat?

• Isola747
    fluu skrev 2017-12-22 18:27:30 följande:

Gjorde den godaste fudgen ever igår. Så god att jag får förvara den hos min mamma för att den ska överleva till julafton. Ikväll ska jag fixa ny knäck(sista gången jag använder termometer, tacka vet jag kulprovet) eftersom den vi gjorde igår säckade ihop.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Kan man få recept på godaste fudgen? :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!