Inlägg från: Fillibom |Visa alla inlägg
  • Fillibom

Jag längtar till jul!!!

Micksan skrev 2018-08-14 10:08:20 följande:
    Haha toppen då blir de kanske lite julmusik här hemma i veckan ????

Är det någon som har tips på bra böcker som utspelar sig kring julen? Gärna feel-good roman ????????
    Den här boken läser/lyssnar jag om inför varje jul:
    "Kaffe med musik" av Karin Brunk Holmqvist

Rolig och varm bok som handlar om ett gäng pensionärer som vinner en bussresa till en julmarknad i Tyskland.

• Fillibom
    Jeska skrev 2018-08-16 18:15:19 följande:

Idag hade dem julsaker i en butik. Första gången jag ser det i augusti. Julkulor,julgranar o massa fint. Så nu längtar man ännu mer till jul.

Var det i någon vanlig "kedje-affär" eller i en liten udda affär? Tänkte om det var i den förstnämnda typen skulle jag själv ta mig dit och njuta av julkulor.

Själv längtar jag så efter Vellingeblommans tomtestig - sedan midsommar ungefär har jag börjat dregla över deras youtubeklipp från tidigare å

• Fillibom
    molly50 skrev 2018-09-03 10:53:02 följande:
    Ja,jag tycker nästan det och pyntandet är det roligaste med julen. 
    Håller helt med. För mig är den bästa tiden innan själva julhelgen. Den kan jag tycka vara ganska påfrestande när man skall kuska runt till alla släktingar och bara äta hela tiden. Dåligt väder så man kan inte vara ute heller direkt.

• Fillibom

Ok, har nu efter att ha följt den här tråden några dagar fått ett gigantiskt behov av att "browsa" internet efter julsaker, men de affärer jag kollat i har ju nästan ingenting!

Jotex ex typ bara 3-4 gamla julgardiner och lika många dekorationer.
    Var kan jag hitta sådant som är lite nytt för året? Eller i alla fall har ett större utbud kvar från förra året?

Tack på förhand för alla tips.

• Fillibom
    molly50 skrev 2018-09-14 12:34:44 följande:
    Ja, Facebookgrupperna börjar det bli fart i redan nu. 
    Där kan man få en hel del tips på butiker som säljer julsaker osv. 
    Kan du ge exempel på några sådana facebook grupper som man kan kolla upp? Tack på förhand
  • Fillibom
    molly50 skrev 2018-09-15 17:19:33 följande:
    Här är några exempel. 
    Tack så jättemycket!
  • Fillibom

För er som bor i södra Sverige rekommenderar jag verkligen Vellingeblommans tomtestig/ tomteby. Den ligger i Vellinge strax utanför Trelleborg och de börjar bygga upp utställningen redan i augusti/september och är en flera kilometer lång slinga som man går, där det finns alltifrån amaryllislökar till julkrubbor.

I år öppnar den den 1:e november.
    De har verkligen precis allt! Från det mest Disneyfierade till det nordiskt avskalade juldekorationerna.

Jag började räkna ned dagarna redan strax efter midsommarhelgen.
    Kan lugnt gå där en hel dag!
    Om man kan, rekommenderar jag att man åker en vardag eftersom det brukar vara överfullt med folk på helgerna.

www.vellingeblomman.se/utstallningar.html

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!