Inlägg från: Anonym (Julkul) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julkul)

Jag längtar till jul!!!

Jag och barnens pappa separerade förra våren så förra året fick jag och barnen själva bestämma när vi skulle börja pynta samt sätta upp granen (plastgran). I våras flyttade jag och barnen till en trea och idag insåg jag att jag behöver fler stjärnor. Adventsstakarna kommer inte att få plats i fönstren dock pga alla blommor. Men det kommer att pyntas till första advent! Och då kommer granen upp också även om det är utan kulor utan bara ljus.

• Anonym (Julkul)
    RaYzLeR skrev 2025-10-28 17:53:20 följande:
    Kan du inte ha adventsstjärnor i fönstren om inte adventsljusstakarna får plats på fönsterbrädan? Glad

Själv så har jag två adventsljusstakar i köksfönstren och en adventsstjärnan i vardagsrummet. Och en liten julby på byrån i vardagsrummet.

Annars så har jag inte så mycket mer, förutom en tomtenisse på köksbyrån. Glad
    Jo, det är så det blir, så två i vardagsrummet, en varsin i sovrummen (två stycken) och en i köket.... Jag har två nu... eller tre om jag även hänger upp min gammelmormors stjärna av trä. Men minst två till behövs. Sen ska jag ha en ljusslinga på stommen på min himmelsäng också! Bara för att jag kan och ingen kan säga att jag pyntar för mycket längre SkrattandeCool
  • Anonym (Julkul)
    Nandez skrev 2025-10-28 21:08:05 följande:
    Julstjärnor är fint i fönstren
    Japp, har gärna både stakar och stjärnor men nu har vi ju problemet med blommorna... men får se, kanske hittar någon annan plats för dem.
  • Anonym (Julkul)
    Nandez skrev 2025-10-29 14:58:06 följande:
    Får flytta på några blommor, det brukar fungera bra
    Problemet är att jag har ingenstans att flytta dem till iaf ingenstans där de får dagsljus och jag har ingen lust att de ska dö.
  • Anonym (Julkul)

Min Twinkly-slinga på balkongen är just nu orange och gul eftersom det är Halloween. Sen blir den röd och grön älskar att kunna byta färg på den eftersom då kan den sitta uppe året runt.

• Anonym (Julkul)

Idag åkte första stjärnan upp. Min mormors mors gamla stjärna. Visade den för mamma igår och vi upptäckte att några småbitar lossnat. Limmade igår och istället för att lägga undan den i en månad så hängde jag upp den i mitt kök istället. Den är i trä och från första halvan av 1900-talet. Min gammelmormor var född 1900 blankt så den kan vara äldre också. 

• Anonym (Julkul)
    molly50 skrev 2025-11-02 19:24:13 följande:
    Vad mysigt! Gillar gammalt julpynt. Men även nytt. Har gärna en blandning av det. Glad
    Ja, jag gillar en mix, även i granen. Bild på stjärnan 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!