Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

Jag längtar till jul!!!

Bara 4 månader! Wow! Gick här hemma innan å lyssnade på regnet å tänkte att det hade varit mysigt m en brasa å lite blossa i en mugg :) å maaaaaaaaassor m ljus!!

• Eleonor01
    MissFrost skrev 2014-08-26 20:37:58 följande:

Weee!! Jag gillar Blossa på Facebook, de kommer att avslöja årets smak den 9:e september Solig

Wihoooooo! Jag har helt missat den sidan. Var ju tvungen att gå in å gilla direkt! :) tack för tipset!
  • Eleonor01
    thisismylife0 skrev 2014-09-05 09:10:39 följande:

Är det någon som äter lågkolhydratkost (lchf) och har tips på julmat och glögg som mm som kan passa? Googlade mig fram till att det skulle finnas en vinglögg som var sockerfri men på systemets hemsida verkar det som att den utgått. :(. Kanske något julgodis utan socker och mjöl (att unna sig nån enstaka gång, får innehålla sötningsmedel).
    I år har vi även en nybliven 1-åring till jul vilket kräver att mina ihopsamlade vackra vackra julgranskulor och dekorationer får ligga nerpackade i år. Har ni tips på fint julgranspynt som inte krasar i 1000 bitar om lillen får tag i dem? Finns det "finare" plastkulor så man inte behöver ha alltför stor abstinens på finkulorna som ligger i förrådet i år?

*Lev varje dag som om den vore den sista*
    Varför kan du inte ta fram dem? Ett åring betyder i te alltid ta sönder saker. Häng dem bara högre om de inte får vara i fred eller i fönsterna m granris?!
  • Eleonor01

Saffrans biscotti

100 g Smör

2 kuvert saffran a 0,5 g

50 g grovhackad skalad mandel

2 ägg

1½ dl socker

5 dl mjöl

1½ tsk bakpulver

1 dl russin (om man gillar det)

Ägg+socker vispas

Smält smör på spisen å häll i saffran å sen ner i äggskålen

Torra ingredienser blandas å sen hälls i äggen

Tre längder platta till

10 min 200grader

Skär i bitar, vänd upp den skurna sidan.

5 min 175 grader

Vänd dem

5 min 175 grader

Stäng av ugnen å låt de stå tills ugnen e kall

• Eleonor01

Nu är det inte många månader kvar till allt bestyr börjar å i år kommer jag att vara höggravid om allt vill sig väl. Så jag har redan fått en tjuvstart på julklappsutdelningen. Önskar er alla en go semester

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!