Jag längtar till jul!!!
Hahaha nincompoop! Det var precis det jag beställde. Vi får fira jul i likadana sängkläder i år!
Hahaha nincompoop! Det var precis det jag beställde. Vi får fira jul i likadana sängkläder i år!
Låter underbart koppkaka!! Vi har sötsaksuppehåll här hemma t. o. m. siste nov. Kan säga att det vattnas i munnen bara av tanken på julmust just nu. Jag ÄLSKAR julmust och brukar redan ha fuskat litegrann. Brukar nämligen alltid köpa den första apotekarens som jag ser i affären men i år får jag överleva utan. *suckar och längtar ännu mer till advent*
Grattis!! Att vara gravid över jul är verkligen fantastiskt. Synd att man är nöjd med de ungar man har. Hade lätt kunnat vara gravid bara över jul för att det är så mysigt
Ååhhh har Amelia kommit!!! Blir till att leta imorgon. Den är min favorit och måste köpas varje år.
Bara för att man är nyfiken, hur gammal är ts son nu? Kan inte se vilket år tråden började men den har allt hängt i några jular nu.
Eftersom vi har sötsaksuppehåll fram till advent så längtar jag kopiöst mycket till den siste november när vi ska på adventsfest och dricka glögg och julmust, äta julmat och lite julgodis. Har nästan inte kunnat hålla mig från julmusten och är inte säker på att jag klarar mig ända fram.
Julklapparna går framåt och har bara lite kvar. Eftersom mamma och jag åker till lubeck i början av december så vill jag vänta lite och se vad jag hittar där.
Här kommer det bästa av allt. Mina två barn har börjat be mig om en sak när vi åker bil: snälla mamma kan inte vi stänga av radion och öva på julsånger istället? Deras snälla mamma säger naturligtvis ja! Tror ni att dom blivit lite påverkade av lilla mig
Fiamedbarn: GRATTIS!!
Angdev: Kan man hänga den i luften över gången på något sätt? Tänker att man kunde gå från taket på förrådet över till trädet. Annars får man väl lägga en trasmatta över sladden när den ligger på gången. Kanske ett plaströr att trä kabeln på så att den tål att trampas på. Annars är det nog förlängningssladd och försöka lägga den längs gången på båda sidor och under dörren. Hoppas ni kommer på något bra.
Igår åt vi risgrynsgröt till kvällsmat. Hembakat knäckebröd och klementiner till. Sååå gott!! Nu är det inte långt kvar till första advent!!
Jag hittade delicato- och hallon/lakrits-glöggen på min Willys. Provade hallonlakrits förra året. Den var helt ok. Så i måndags köpte jag den andra. Tyvärr åker den i slasken då vi tyckte att den smakade blää. Visst är den söt men jag tyckte att den smakade syntetiskt. Inte ens barnen vill ha. Men blåbär-hallonglöggen från dufvenkrok gillar alla här hemma.
Nu har jag o mamma precis kommit hem. Vi åkte tidigt igår morse mot Lübeck i Tyskland för att gå på julmarknad. Researrangören sa att vinden ska mojna så resan blir av. Vi skulle åka färja Helsingborg- Helsingör och rödby-puttgarden. Vi fick sedan veta att det blir Öresundsbron istället för första färjan och vid 12-tiden åker vi in i Danmark. Där väntar vi in en annan buss för lite passagerarbyte. Sen börjar väntan på allvar. Resan genom Danmark ska ta ca 2 timmar. Efter fyra bilköer pga bilolyckor och avstängd färja är klockan tio på kvällen och vi sitter fast på ön där rödby ligger. Det är en olycka på bron tillbaka och färjan är inställd framåt. Det blir en natt i bussen.
De flesta räknade med att äta på färjan så därför är hungern stor. Den enda macken tillgänglig säljer snabbt slut på all mat och när vår buss kommer fram så finns bara lite godis och chips kvar. En stund efter oss stänger den stackars killen macken för det finns inget mer att sälja. Vi får sova i bussen och tidigt i morse bestämdes att vi ska köra landsvägen runt till Tyskland. Vi hinner bara börja rulla när vi får veta att alla resebolag kallar hem sina bussar och avbryter resorna. Så vi åker mot Sverige och kör utan missöden genom snöslask och alla andra väder. Snacka om att man är besviken. Har varit en gång på Lübecks julmarknad 1997 och har velat åka tillbaka sen dess. Nu skulle det äntligen bli av och vi bokade tidigt i höstas för att få plats.
Jag och mamma tänker kompensera lite för den katastrofala resan med en lokal julmarknad imorgon. (Om vädret tillåter) sen tänkte jag kanske baka pepparkakshus. Det blir nog bra. Hoppas bara resebolaget ersätter. De visste inte ännu. Beror på deras försäkringar tydligen. Men snart ska vi tända det andra ljuset!