Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Jag längtar till jul!!!

Åh älskar Pettson får julbesök! Har i år köpt Tomtemaskinen också och den får min son i födelsedagspresent i oktober så kan vi läsa den innan jul .

• MamaPapa
    fluu skrev 2013-09-04 22:11:36 följande:
    Tomtemaskinen som visades som julkalender är ju underbar med!  Vet inte hur många gånger jag sett den. Kollar fortfarande med den nu när jag är vuxen.
    Tyvärr har jag missat den då jag bott utomlands senaste 13 åren men jag älskar Pettson böckerna!
  • MamaPapa
    Kramardig skrev 2013-09-06 08:24:55 följande:
    Brukar ni köpa kläder i julklapp? Åt sonen brukar jag inte köpa kläder i julklapp eller present, bara för att jag köper det annars.

En väninna sa igår att hon skulle köpa kläder åt alla barn och syskonbarn i julklapp. Tyckte ändå det lät ganska vettigt. Men då ska man ju veta vad för slags kläder barnen brukar ha.
    Själv har jag inget emot kläder som present, tycker det är jättebra egentligen. Men vad som bär emot är att det ju alltid är rea efter jul och då är många kläder halva priset .....
    För några år sedan gav min man mig ett par jeans som inte passade - när jag bytte dem i mellandagarna såg jag ju att de var halva priset. Så han var ju rätt nöjd i slutändan att han "felköpt" dem
    Så vi brukar numera säga att kläder handlar vi i mellandagarna och det är liksom också en del av julen.

• MamaPapa

Jag har absolut noll ideer om vad jag ska köpa till min man i julklapp. Han har ALLT. Och det han inte har är för dyrt

Vad köper ni till era manliga respektive eller släktingar som är mellan 40-50 år? 

• MamaPapa
    Koppkaka skrev 2013-09-06 11:15:06 följande:
    Jag skrev om glöggen igår, lite förvånad att ingen svarat på det, haha :P
    Jag såg det men jag kan inte få tag i Blossa här utan får hålla tillgodo med IKEAs egna glögg eller göra egen så jag svarade inte Glad
  • MamaPapa

Idag har jag beställt hem påslakan-set med juligt mönster. Grå till vår säng och röda till barnen!

• MamaPapa

eBay UK - Kostade 13 pund styck (ca 130kr). Kollade annonsen o de skickar till sverige också ser det ut som.

• MamaPapa

Fast leverans till Sverige var rätt dyrt. Så priset blir kanske totalt 250 svenska kronor per set. Sök på ebay UK efter "RETRO NORDIC ALPINE SNOWFLAKE PRINT REVSERSIBLE DUVET COVER BED SET".

• MamaPapa

Ja du det har jag aldrig tänkt på faktiskt ! Jag har täcken både från ikea och på andra ställen som jag köpt här i uk. Vet att kuddarna är olika storlek (engelska är längre) men trodde faktiskt täcken var lika. Hoppas påslakanen passar nu - de var ju så fina

Jag får prova när de kommer och rapportera tillbaks. 

• MamaPapa

Vill också tipsa om att både John Lewis och Marks & Spencer levererar till Sverige för bara 7.50 (ca 80 kronor) och leveranstiden är runt 1-1.5 vecka. De har ju inte börjat med julsortiment ännu men snart så ... Allt går inte att leverera utomlands (vissa elektriska prylar, glas eller brandfarligt) men mycket går. Rätt bra leveranspris tycker jag och i och med att kronan är så stark så blir det billigt för er som bor i Sverige. Bra kvalitet har de båda på sina saker också. Ni som har barn - barnkläder är billigare här också (speciellt på Marks...)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!