Inlägg från: BossHoss |Visa alla inlägg
  • BossHoss

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2017-12-19 15:57:18 följande:

Dagens inköpslista:
    3 kg rågsikt
    2 hg jäst
    4 kg vetemjöl
    1 flaska mörk sirap
    1 flaska ljus sirap
    1 pkt korngryn
    1 liter grädde
    2 liter mjölk
    1 pkt kakao
    1 flaska konjak
    18 ägg
    1 burk malda nejlikor
    1 pkt florsocker
    2 färska kycklingar

Vad tror n jag lagar för julmat idag?

JulPizza?
  • BossHoss
    Nandez skrev 2018-06-13 16:07:03 följande:
    Oj, du är tidigt ute.
    nja nästan lite sen snarare
  • BossHoss
    BossHoss skrev 2018-06-13 16:09:53 följande:
    nja nästan lite sen snarare
    Fan kom precis på att vi köpte ju julklappar på julrean förra året.. Nej jag är inte sen faktiskt tidig i år
  • BossHoss
    Nandez skrev 2018-06-13 16:12:14 följande:
    Det är bra att vara ute i god tid, själv brukar jag handla i sista minuten.
    sprider man ut konstanderna så känns det mindre, man får bättre priser och därav julklappsberg
  • BossHoss
    Nandez skrev 2018-06-13 16:19:12 följande:
    Det har du rätt ska nog passa på att köpa när det är bra priser
    vinterrea, vårrea, sommarrea, höstrea osv osv.. grymmt bra att köpa saker på tex jula, bauhaus, osv osv till väääldigt förmånliga priser
  • BossHoss
    Nandez skrev 2018-06-13 16:24:00 följande:
    Ska börja köra på det, det är roligt med klappar.
    Köpte riktigt riktigt fina julgrans prydnader strax efter nyår, dyra som fan, men det var 50% på 50% av reapriset så de kostade inget då. Men fina blir de i vår gran och mor och fars och systers , tror vi köpte upp allt som var kvar
  • BossHoss
    Tänkte på en grej nu när jag flyttat från storstan till landet och inte längre ramlar förbi butiker lite hipp som happ.

Det finns alltid butiker som har olika reor, byggvaruhusen har ju sina vår, sommar, vinter reor. Inredningsbuteker har ibland sina reor på varor som skall bytas ut mm. Tyvärr är enda sättet ofta att få reda på dessa genom att snubbla in i butikerna och kolla.

Så varför inte tipsa varandra om ställen på just din ort som har marknader, reor osv så man kan bulka på sig julklappar och andra presenter
  • BossHoss

Hade lite festligheter i värmen (födelsekalas) så hade dragit fram en ljusslinga, satte upp den under balkongen i väntan på vintern

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!