Inlägg från: dejan9209 |Visa alla inlägg
  • dejan9209

Jag längtar till jul!!!

Loncelot skrev 2014-11-06 06:23:18 följande:

Det snöar i sthlm idag yey! Min bror sa igår man kan sätta upp granen så fort första snön kommer.. Woho idag haha

Hahah härlig att sätta upp granen idag !:)

Åh har dom fått snö:( här i Västgöta var vi med lovade snö, men vi fick enbart regn!:)
  • dejan9209
    nozpa skrev 2014-11-06 09:57:55 följande:
    Och vi har det riktigt lyxigt, är hemma bägge 2. Hela december. :) Eller ja, 4 av 5 är hemma hela december, den 5:e (3 åringen) är hemma halva december. Känns som bästa december ever! :)
    Åh vad härligt vilken lyx, måste med planera hur ledigheten ska se ut, det är ju mycket som ska donas och fixas !
  • dejan9209
    pensé skrev 2014-11-09 21:21:51 följande:
    Jag har alltid velat åka till Tjolöholms slotts julmarknad. Har ännu inte kommit dit så jag vet inte hur den är men googla och kolla :)
    Jag med! är det någon som har erfarenhet av att ha varit där`?
  • dejan9209
    Neelah skrev 2014-11-10 11:53:28 följande:
    Men jag har ju inte femman. Hoppas att det inte är premium på play...
    Ja hmm, jobbigt men det finns säkert på play, alternativt swefilm eller tanka ner ba de löser sig.!

Men riktigt kul kommer det bli faktist:)
  • dejan9209
    Iida01 skrev 2014-11-10 19:47:43 följande:

Tog precis årets första griljerade skinka ur ugnen! 

Är inte mycket som slår en skinksmörgås med ljummen skinka till kvällsmat :D

Mums !!!
  • dejan9209

idag är jag så SUGEN på att baka mörkt julbröd, med julskinka och toppa med senap på. TILL det ett glas iskall verkligt iskallt glas julmust!

På riktigt gaAHHH

• dejan9209
    molly50 skrev 2014-11-13 10:20:24 följande:

Igår kom de första sakerna från jultidningarna jag beställt.
    Så nu blir det lite julpyssel med barnen någon dag.
    Och i helgen åker förmodligen ljusslingorna upp ute.

Kul vad blev det för ljusslingor bild?
  • dejan9209
    fluu skrev 2014-11-14 20:10:07 följande:
    Någon skillnad?
    Jag har varit borta hela helgen ifrån Fl oj vad man missar mycket! 
    Häftig kalender du fick till :)

Jag vill göra en liknande åt min fästmö, fast med ett rustikt rep hängandes i något mönster på väggen i vardagsrummet, med 24 klappar, som hon får ta varje dag.

Julkänslor för hela slanten!!
  • dejan9209
    Eena skrev 2014-11-17 11:23:11 följande:
    Åh så fin! Du har en lycklig fästmö!

Jag gör lite liknande till mina barn i år men har inte hängt upp den än. Fast det är vita påsar med söta pingviner i tomtekläder på. Från Panduro. 
    Tack, :)
    Kul lägg upp bild på dom :)

Jasså har Panduro färdiga kitt man kan köpa?
  • dejan9209
    molly50 skrev 2014-11-17 13:05:17 följande:
    Så fin! Tänk om min man kunde göra något sådant åt mig också. Så lycklig jag skulle vara.
    Du får ge han hintar om att du vill ha en ?
    nozpa skrev 2014-11-17 13:05:00 följande:
    Håller med den var superfin! Har du gjort den, eller ska du göra en sån? Vilka påsar har du använt?
    Nej den har jag inte gjort utan använder den enbart som inspiration, då jag hoppas kunna göra något ganska likvärt:)

• dejan9209
    Aniiee skrev 2014-11-17 14:25:24 följande:

Helskum fråga, kanske men ... vad känns mer juligt, glass med pepparkaka eller glass med polkagris?  Eller ska man vara lite fräck och köpa en av varje?

Pepparkaka! men båda låter underbart! 
    Gör din egna glass med pepparkaka och Apelsin?
    Vad tror ni om den kombon i glass?
  • dejan9209

Heeeeeej,
    Hemkommen fram Spanien oj vad jag längtat till tråden! whiooo nu är det snart jul! 

Berätta allt jag missat? Har några av er kollat på åretsförsta avsnitt " jul med Ernst"?

Vad tyckte ni?=

• dejan9209
    Aniiee skrev 2014-12-09 17:46:40 följande:

Idag har jag fixat med pepparkaksdegen, leverpastejen, julpyntet i tjejernas resp rum och svurit över adlibris, som inte skickar beställningar som de ska. Så jag är slut. Nu blir det Polarexpressen och middag.

Imorgon ska jag... stoppa korv eller baka rulltårta. Eller bådadera.

Gör du egen korv?= 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!