Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Eena skrev 2014-12-01 21:16:45 följande:

[quote=74425346][quote-nick]molly50 skrev 2014-12-01 16:37:10 följande:[/quote-nick]Ja,du kan ju alltid ålanera in vad du ska göra med barnen de veckor de är hos dig.

Ska du ha dem under jul också?

Ja, jag har dem hela julveckan i år. Och inte alls nästa år... men det väljer jag att vänta till nästa år att sörja...

Aha,ok. Ja,du får ta vara på den här julen ordentligt då.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-02 10:10:05 följande:
    Mer åt det hållet ja. Hade jag fortsatt att titta så hade det säkert inte varit något större fel på storyn  i sig, men en JULkalender ska vara julig.
    Håller med om att en julkalender ska vara julig.
    Sonen tyckte dock om den så man får väl titta ändå då.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Stjärnfall skrev 2014-12-04 08:52:10 följande:

Jag börjar också bli stressad nu. Mest över julklapparna. Förra veckan var hela familjen sjuk (vinterkräksjukan eller influensa), sen fick dottern öroninflammation och nu hosta och andningsbesvär. Så varje tillfälle jag tänkt åka iväg och leta julklappar har liksom brunnit inne. Får väl panikköpa allt på Ica Maxi sista dagen ????

Ett tips är annars att beställa på nätet.
    Det gör vi och det är mycket smidigare och man kan titta runt i lugn och ro innan man bestämmer sig.
    Och man slipper trängas i affärer med en massa folk.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Stjärnfall skrev 2014-12-04 10:38:59 följande:

Jo, nätet kan vara bra, men ibland tycker jag det verkar så struligt om man måste byta något. Och så är jag rädd att det inte hinner komma fram i tid innan vi åker hemifrån innan jul. Men jag har redan beställt några leksaker, så får väl fortsätta leta efter annat också

Det är faktiskt inte så struligt att skicka tillbaka om man måste byta.
    Det ska alltid finnas en retursedel med i beställningen och där står det hur man ska göra.
    Dessutom brukar det stå ett datum på sidan som man ska beställa före för att få sin beställning innan jul.
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Tänk om man kunde vara så duktig att man började i tid för en gångs skull. Börjar känna mig stressad. (Som vanligt!)
    Jag har två klappar klara.
    Men imorgon ska maken och jag sätta oss ner och beställa julklappar på nätet så snart barnen somnat för kvällen.
    Sen är väl det mesta klart.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    aeae skrev 2014-12-04 23:11:06 följande:

Vad kan man köpa till en 8 årig som gillar lego, minecraft, musik och dans? Det står helt still!!

Precis som Koppkaka skrev. Minecraftlego kan kanske vara nå´t?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-12-09 09:44:58 följande:

Heeeeeej,
    Hemkommen fram Spanien oj vad jag längtat till tråden! whiooo nu är det snart jul! 

Berätta allt jag missat? Har några av er kollat på åretsförsta avsnitt " jul med Ernst"?

Vad tyckte ni?=

Jag har sett det. Mysigt som vanligt!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2014-12-09 10:21:45 följande:

Ikväll står julbak med dessertjuryn på inspelning, jag hinner inte kolla när det går för jag ska sjunga Gabriellas sång inför 600 pers ikväll. Huuuuaaaa, nervöööööst!

Vad kul! Det går säkert bra,ska du se!
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Gaah! Letar efter barnens julstrumpor och den ena är så klart spårlöst borta när man ska ha den. Typiskt!
    Maken får väl hjälpa mig att leta när han kommer hem.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!