Inlägg från: husbyggemama |Visa alla inlägg
  • husbyggemama

Jag längtar till jul!!!

Nu är det dags för mig att skriva lite här. Jag läser precis allt som skrivs här i tråden och frossar i julkänslan.

Jag arbetar för fullt med att brodera lillemans adventskalender. Jag skriver upp julklappsideer på listan i telefonen, jag har nästan handlat klart till paketkalendern som min vännina ska få. Så idag läste jag tipset om panduro. Jag har aldrig beställt från dom på nätet förut. Men nu shoppade jag loss rejält. I garderoben står andra fynd från i somras när en butik reade ut sitt lager med julsaker. Snart kan man börja slå in lite paket, det är så mysigt!

Jag beställde ett lacksigill. Tänkte försöka slå in på gammalt vis. Sigillet med god jul kostade bara 15kr just nu. Kändes helt ok. Julkramar till er alla goa

• husbyggemama

Idag kom mina saker från panduro! (Tog "bara" 15 dagar????) ska bli så kul att gå igenom och börja slå in.

Jag och tösen min (snart 10) har idag tänt ljus och tittat på jul med Ernst. Vi spelade in det i julas och har sparat programmen för att kunna ha nu under hösten som mys. Det bästa var nog att min man kom hem och fastnade han oxå. Även femåriga sonen kom och mös med oss.

Jag och min vännina ger adventskalendrar till varandra. Nu är jag helt färdig med inköpen och kan börja slå in paketen. Ska bli så kul!!!

• husbyggemama

Det står att det packas inom 6-7arbetsdagar på panduro. Tycker att över två veckors leveranstid är lite väl mycket då. När jag loggat in på mina sidor och kollat mina beställningar så tog det en dag från det att statusen var skickad. Undrar varför det tar två veckor att packa? Är vi för många julälskare här i tråden som beställt samtidigt tro?

• husbyggemama

Någon som vet varför jag inte kan se fluus bild från mobilen?

Loggar aldrig in via datorn utan använder mig jämt av appen men vissa bilder syns inte

• husbyggemama

Stort grattis till koppkaka!! Vad underbart för er.

Loncelot, vad kostade julgransbelysningen? Såg att det var LED och vi funderar på att byta ut våra julbelysningar till det. Btw vi har två slingor i granen nu för tiden. En slinga med små ljuspunkter och en med "riktiga" ljus eftersom det MÅSTE finnas synliga ljus i granen. (Enligt mig iaf)

Imorgon är det första november och då ska vi julbaka julens bröd. Hela tjocka släkten på makens sida träffas och bakar i en bakugn i en bakstuga på svågerns tomt. Vi bakar tunnt knäckebröd, brödkakor och vörtbröd.

Det tar hela dagen och kvällen men det är jätteroligt(och varmt). Svärmor köper alltid julskinka och julmust till denna dag så imorgon blir det skinkmacka och julmust för min del :)

• husbyggemama

Om du orkar får du gärna skriva hur man gör. Låter väldigt intressant. Ingen mjölk och inget vetemjöl. Ska man ljumma vörten eller hur gör man?

• husbyggemama

Här singlar snöflingorna sakta ner! Tyvärr är det för varmt i marken för att det ska bli vitt men om man ligger i sängen och tittar ut genom fönstret kan man låtsas att det blir vitt

• husbyggemama

Varför varför varför varför kan jag inte se fluus adventskalender?!! gaaaah jag blir tokig!

Den är säkert jättefin.

• husbyggemama

Nu har jag slagit in alla paket till min väninnas adventskalender!! Blev kanon hoppas hon tycker detsamma. Dags att börja med barnens kalendrar. Om bara en vecka sätter vi upp ljusstakarna!!!! Tjohoo! Undrar om vi ska smygöppna glöggen nu ikväll? Kram till er alla julälskare

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!