Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Här har jag sett de som redan satt upp sina stjärnor och ljusstakar,nu under allhelgonahelgen.
    Men jag ska hålla på mig fram tills första advent.

Däremot tänkte jag gå ut nå´n dag och kolla våra ljusslingor så de funkar eller om vi behöver köpa nytt.

Mattias och Hannah.
  • molly50

Funderar på att gå igenom våra julgardiner och juldukar och kolla vilka som behöver tvättas och sedan tvätta upp dem.

Och så gå igenom all julbelysning såklart,så jag ser att det funkar som det ska.
    Sen blir det väl att sätta upp utebelysningen lite före första advent.
    Tänkte försöka vara ute i god tid med allt i år. För en gångs skull.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2015-11-10 12:35:16 följande:
    Låter som en bra idé Glad
    Ja,jag har ju en förmåga att göra allt i sista minuten. Sen slutar det med att jag får fira jul med magkatarr. Inte så trevligt.
    Så jag tänkte jag skulle försöka vara ute i god tid i år så jag kanske kan slippa det i år.
    T om maken ville börja i god tid. Och det är ju ett gott tecken.
    Det kanske smittas.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Eleonor01 skrev 2015-11-14 17:52:50 följande:

Inget bra foto men ser ni? ;) helsingborg

Åh,vad mysigt!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    inte lätt att vara kund skrev 2015-11-16 11:35:34 följande:
    Ni har väl inte missat att lugna favoriter har börjat spela julmusik? Vi mös hela helgen när vi småfixa hemma. =)
    Det har jag tyvärr missat. Men jag får väl ratta in den kanalen och lyssna då.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2015-11-16 16:15:38 följande:
    Ah, den visste jag inte om. Glad 
    Finns en annan som heter julradio.se Dom börjar att sända den 1/12 och har t o m nedräkning på sidan tills dess:

www.julradio.se/
    Det är bra kanaler båda två. Finns en länk på sidan till en annan julkanal med mer klassisk julmusik.

Ska kolla den här andra sidan.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    flislis skrev 2015-11-17 14:07:21 följande:

I år blir min jul väldigt speciell! Får mitt första barn om ca en vecka! Vill helst sitta i min mammas soffa hela helgen o kolla på kalle med min lilla plutt, men vi måste väl hälsa på svärföräldrar också... :)

Åh,vad mysigt! Grattis!
    Vestra skrev 2015-11-17 21:04:27 följande:
    Jag har inte heller den tiden i år. Så ska det hinnas med så blir det under stress. Siktar på 1 julmarknad, och det är liseberg. Blir helgen innan julafton OM det blir av.

Men baka och pyssla gör vi väldigt ofta jag och mina döttrar så det blir bara att ställa in sig på jultema ist. 
    Pappa och son får stå för matlagningen. :) Nåja, pappan i alla fall.

Men julshoppandet vettitusan när man ska få in. DET finns ingen tid. Behöver mer tid. Eller en 3:e förälder här hemma som kan skjutsa till aktiviteter, jobba några av mina timmar osv. :) Gärna ett par Rutor som städar och fixar också. 
    Jag brukar också ha en förmåga att stressa inför arje jul. Och det brukar sluta med att jag sitter med magkatarr lagomt till jul.
    Men i år har jag bestämt mig för att börja i tid.
    Så idag så håller jag på att tvätta upp lite julgardiner och dukar och så´nt.
    Igår kollade jag utebelysningen så den funkade som den ska. (Vilket den verkade göra. )
    Och på fredag ska vi ut och handa lite ny julbelysning och pynt. *Längar*

När det gäller julshoppingen så brukar vi klicka hem ifrån nätet. Det blir smidigast så.
    Och inte tar det så lång tid heller.
    Inte när man vet vad man ska ha,i alla fall.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Vestra skrev 2015-11-18 12:44:39 följande:
    Själv stressar jag så jag får spänningshuvudvärk lagom till jullunchen, då släpper stressen och huvudvärken slår till. Så jag vet vad du menar. :)

Ska handla julbelysning imorgon, allt vi har hemma är helt. Men behöver komplettera. Tänkte faktiskt köpa belysning till flaggstången. Kan inte bestämma mig om det är tacky eller inte. Nu känns det ganska vanligt vilket borde göra det okej. 

Jo, blir en del internetshoppande här också. Är ganska så bra på det.
    Ja,inte är det trevligt.

Ja,det verkade fungera här med. Men vi behöver köpa lite annat som behöver bytas ut. Plus även lite nytt.
    Funderar på att köpa en adventslåda med blockljus. Tycker de är så fina.
    Klart du ska ha en flaggstångsbelysning!

Ja,det är smidigt att shoppa via nätet.

Hittade en till radiokanal som spelar julmusik redan nu. Sitter och lyssnar just nu.

www.radioplay.se/station/395/mix+megapol+jul/

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!