Jag längtar till jul!!!
Då väntar jag tills imorgon med blommorna.
Då väntar jag tills imorgon med blommorna.
Här blir det också att pynta och ta fram ljusstakar och stjärnor och lite tomtar idag.
Ska bara få i mig lite frukost först.
Jag lyssnar nog på det mesta i julmusiksväg.
Idag blir det att åka på julmarknad och titta.
Det ska bli roligt!
Jag tycker årets julkalender verkar bra.
Den va super bra. Och då har vi bara sett 1 avsnitt. Men det här blir nog bra. :)
Vad kul att ni är positiva till kalendern. Jag kommer se den ikväll Tror att jag kommer gilla den med.
Snart är det andra advent! Helt plötsligt gick tiden jättefort känns det som. Men det är kanske för att advent ligger tidigt i år.
Och snön lyser med sin frånvaro här...
Här har vi både snö och minusgrader och till helgen ska det bakas och göras julgodis.
Och nästa vecka ska granen hämtas och kläs!
Ikväll gör vi Jansonsfrestelse här hemma. Eller jag gör den, maken fick skala potatisen. Dock äter jag det inte själv, så hur det kunde hamna på mig är ju en gåta. Men men, mysigt att dona i alla fall. Granen kläddes innan idag, barnen ritade klart julkorten till sina kompisar, och jag funderar på om jag ska slå in lite julklappar också eller om det får vänta tills imorgon. Vill ha lugn o ro, julmusik och all tid i världen när julklapparna slås in. Det är avkoppling i "julstressen" för mig det. :)
Vad gäller julmat, i år blir det nog traditionellt julbord här hemma. Men traditioner ser ju olika ut. Så hur ser era traditionella julbord ut? Kroppkakor? Bruna bönor? Skaldjur?
Här blev granen klädd idag och julgodiset ska göras imorgon.
Och så ska julklapparna slås in.
Sen är allt klart!
Jag är också nöjd med min jul och med mina julklappar.
Men visst känner jag också någonstans att julen inte längre är som när man var barn.
Man känner inte riktigt den där magin längre.
Men jag är nöjd ändå.
Nu blickar jag fram emot nyår.