Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Idag när jag var iväg och handlade såg jag att julen har börjat smyga sig in i butikerna. På Rusta har dom haft julbelysning sen ett par veckor tillbaka. Idag när jag var där hade dom även hunnit plocka upp julgardiner, juldukar, adventsstakar, lite pynt och t o m mossa. Inne på Ica Maxi köpte jag en liten flaska Apotekarens julmust, äntligen Tomte. Dessutom så kunde man redan nu köpa pepparkaksdeg på Maxi. På Coop Forum  så säljs det Juleskum allra redan. Jag både gläds åt detta men tycker även att det är liiite för tidigt Flört

• MissFrost
    Aniiee skrev 2014-10-10 16:33:48 följande:
    Pepparkaksdeg har de haft nån månad på mitt coop =P Men den köper jag inte, för jag gör egen,

Jag tänker nu, efter att ha kommit hem och landat efter veckans sjukhusvistelse, krypa ned i sängen med pepparkaka och allers jultidning. Är det något särskilt jag borde läsa i den?
    Oj, jag tyckte att mitt Maxi var tidig med pepparkaksdeg Glad Jag gör också egen pepparskaksdeg.
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2014-10-11 13:54:51 följande:
    Jag bara väntar på att de ska ha pepparkaksdeg året runt =P Vilket decennium som helst, nu...
  • MissFrost
    Shesha skrev 2014-10-13 07:40:13 följande:

Nu har äntligen Åhléns börjat med sitt julpynt på hemsidan! :)

Tack för tipset, ska genast kolla in hemsidan Solig
  • MissFrost

Igår var jag på Rusta( igen)och nu hade dom fått upp ännu mera julsaker. Köpte till dotterns paketkalender 2 st vargar som sitter ihop samt en ask med Kinder Maxi choklad 10-pack som hon älskar. Sa sen till sambon att vi borde kolla hur många paket vi är upp i till kalendern. Jag har nämligen gömt sakerna på lite olika ställen så just för tillfället har jag ingen koll på antalet. Ska rensa ur en låda och lägga allting däri.
    Upptäckte också igår att mitt Maxi börjat lite smått att ta fram julbelysning i hyllorna..kom på mig själv att nynna julsånger när jag kikade runt bland sakerna Solig

• MissFrost

Namnet behåller jag för mig själv. Jag är 40 år fyllda och bor med sambo och två tonårsbarn samt en katt nära ostkusten. Jag är "mellan" arbeten jag också. Glad

• MissFrost
    Neelah skrev 2014-10-21 17:55:31 följande:

Jag heter Pernilla, är 44 år och bor mitt i Värmland i en liten villa tillsammans med min man. Jag har två härliga bonusbarn som inte är barn längre och båda pluggar på annan ort, så vi träffar dem inte s ofta som vi skulle vilja. Tillsammans med min man driver jag två företag och inom kort ska vi ge oss ut på vårt nästa stora äventyr - flytta till södra Frankrike.

Frankrike? Spännande Solig
  • MissFrost
    nozpa skrev 2014-10-25 18:19:24 följande:

Hej på er. Nu har vi fått våran efterlängtade lilla lillebror. Trodde att han skulle komma i november, men icke. För 2 dagar sedan kom han med en faslig fart. :)
    Tur tänkte jag då, att jag börjat julplaneringen, nu lär jag ju inte hinna med.
    Men inser att jag visst kommer att hinna med.

Idag köpte jag nya adventsljusstakar till köket och barnens rum. Ica maxi hade ju fått in massor av julsaker nu. :)
    Även hämtat ut pixikalendern. Ska bli mysigt att öppna med äldsta dottern innan hon lägger sig på kvällen.

Åh, grattis! Skål
  • MissFrost

Igår fick jag tidningen Härliga Jul från Ica-kuriren i brevlådan. Den gillade jag att läsa Solig

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!