Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

MissFrost skrev 2014-11-13 11:47:16 följande:
    Jaha ,då var årets julvärd avslöjat. Sportjournalisten Anna Brolin, vad tror ni om det? Själv gillade jag henne i Let's Dance så det kan kanske bli bra Glad
    Nu var jag snabb på fingrarna. Hon blir julvärd i Tv4 och INTE i Svt. Så kan det gå när man läser snabbt Flört
  • MissFrost
    nellys skrev 2014-11-13 11:48:22 följande:
    Kul att läsa om allas förberedelser! Jag börjar också förbereda för julbak, köpte hem en jäkla massa saffran för någon dag sedan, nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med dom! Förutom lussebullar blir det även ett försök till saffranskolor. Någon annan som har bra recept med saffran? 

Har även gjort ett försök att spraymåla en gammal adventsljusstake vit. Gick väl sådär, har inte torkat helt än så får hoppas det ser bra ut när det torkat i alla fall! Har en kompis som redan börjat julpynta hemma. Jag tänkte vänta till första advents-veckan i alla fall! När börjar ni julpynta hemma? 
    Jag kommer att pynta i adventsveckan då jag och dottern åker till Sthlm på fredag den 28:e för att se Sweden International Horse show. Jag vill att det ska vara pyntat och klart innan vi åker upp.
  • MissFrost
    LCG skrev 2014-11-13 12:33:52 följande:
    Hej! Och tack!
    Kul att du brukar läsa bloggen :) Nu har jag tagit mig i kragen och börjat uppdatera bloggen igen smile2.gif
    Vad kul Skrattande
  • MissFrost
    fluu skrev 2014-11-13 17:05:22 följande:
    Första tanken var "who? Ska det inte vara någon folkkär person?". Men jag vet inget om henne och kan inte döma ut i förväg.
    Jag läste ju för snabbt på expressens hemsida, on blir julvärd för Tv4 och inte för Svt . Svt har ännu inte avslöjat vem årets julvärd blir än 
  • MissFrost
    LCG skrev 2014-11-19 14:11:14 följande:
    Hörni! Är det någon som hört när SVT tänker släppa vem som blir årets julvärd förresten? Har googlat runt, men inte hittat några ledtrådar Kollade i min julblogg och såg att dom avslöjade julvärden 21 november förra året, så det borde väl vara snart kan man tycka! Och jag hävdar bestämt, precis som vanligt, att det borde bli Mark Levengood! smile1.gif
    Igår på Mix Megapol sa programledaren att det kommer att avslöjas nu på torsdag vem det blir.  Googlade och hittade t o m klockslag på Ebba von Sydows blogg, så i morgon kl 10:00 Glad
  • MissFrost

Idag har jag varit iväg på julmarknad. Den var ganska så mysig, mycket folk i rörelse..inte särskilt juligt dock. Köpte godis och honung..inga julsaker faktiskt. Ser fram emot nästa lördag då jag ska besöka Gamla Stans julmarknad. 

Har fortfarande 10 saker till att köpa till dotterns paketkalender, hoppa att jag hittar nu i dagarna så jag får den klar någon gång Glad

• MissFrost
    molly50 skrev 2014-11-22 18:13:58 följande:
    Fick veta idag att julen i år kommer att bli som en riktig Astrid Lindgren-jul med många personer inbjudna. Det ska bli så roligt! smile1.gif
    Härligt Solig
  • MissFrost
    fluu skrev 2014-12-22 16:50:45 följande:
    Jag har ju sådan tajming.... Gissa vem som klubbats ner av influn? Jag har verkligen inte tid med det här...
    Usch då...krya på dig!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!