fluu skrev 2014-12-13 16:57:38 följande:
Nästa vecka kommer svärfar med vår gran så nu håller jag på att inventera lite bland pyntet och har upptäckt att jag måste köpa en ny ljusslinga (någon som har tips på vad man ska tänka på där?).
Tänkte ägna nästa vecka åt att pynta och städa klart allt så kan jag lägga hela sista veckan på mat, godis och annat som inte kan förberedas för mycket.
För tillfället sitter jag och tittar på "Chip & Dale Merry Christmas"(för femtioelfte gången i rad kan tilläggas), dottern laddar för fullt inför jul och jullov och ber mig varje dag att på youtube söka på grejer som "tomten", "julmat", "julafton", "julgran" osv. Och varje kväll innan läggdags så står hon i fönstret ut mot gatan och ser om farfar inte kommer med granen snart
(jag var ju dum nog att berätta i förväg att farfar kommer med granen snart).
Ja! Sladden får inte vara för kort! Har gjort den missen TVÅ ggr. Hopplöst. :) Alltså sladden från sista lampa till kontakten. Se till att det finns marginal där. Har dock bara råkat ut för det på slingorna med små lampor.
Söt liten tomte du har också. :)
Här är jag och lillplutt ensamma hemma idag. Pappan + barn 1 och 2 begav sig iväg i förmiddags för div. Så jag har passat på att fixa lite julgodis, kolla över listan med julmat och planerat in vilka dagar det ska lagas mat.
Fick veta att vi blir 2 till här på julafton, vilket betyder att jag måste planera om dukningen. Inte för att det gör något. Tycker dukningen är ett av de roligaste projekten. :)