Inlägg från: soryd |Visa alla inlägg
  • soryd

Jag längtar till jul!!!

jag har sådana höst kännslor så det spritter om det. jag tror att jag får mer julkänslor än vårkänslor. nu är det snart dax.
    snart tycker nog itne folk att man är konstig för att amn handlar julklappar. fast då har jag nog itne så många kvar att handla hahaha

• soryd

min dotter är snart 4 år och hon älskar allt vad prinsessor heter. lekter gärna med barbie och docker och små figurer, docker och annat. lego går fortfarande hem och även målar saker. och filmer.

• soryd

ååå jag skulle gärna vilja ha lite av era recept om det är ngt ni vill undvara.
    de där jordgubbs marshmallowsen lät ju fantastiskt gott!!

kan vara kul att prova lite nya godisar :)

• soryd
    fie m melwin skrev 2012-09-24 20:00:21 följande:
    Är det någon här som gör egen glögg? Jag vill ha recept och all info om hur man gör.. Hur länge ska den stå? HUr ska den stå? Hur länge håller den? ja typ allt :) Är så sugen på att testa göra en egen..

jag vill också gärna veta!
  • soryd
    Liljan77 skrev 2012-09-25 22:07:59 följande:
    Jag gör själv. =)

jaag skulle gäran också vilja veta hur du gör? ska göra en för första gången i år och hade varit bra med lite tips. :)
  • soryd

ååå jag tycker det är en sådan jobbig tid just nu. vill bara sätta igång med allt juligt, julpyssel och packa in alla julklapparna och baka pepparkakor, samtidigt som det är lite för tidigt för det. men ändå så finns allt runt om kring en hela tiden.

ååå jag bara längtar tills jag får sätta igång....

• soryd

dagen innan första advent åker ALLT julpynt fram hemma hos oss. kan inte bärga mig man har det ändå framme så kort tid så ju längre desto bättre :)

en fråga. när ni skriver brev till tomten med era barn, postar ni dem då på rikigt och vart postar ni dem? vilken adrfess?
    min dotter har nu blivit så gammlal att det är dax för första brevet till tomten :)

• soryd

jag brukar ut i december för att hitta ngt nytt och fint att ha på mig på julafton. blivit lite av en tradition.

när är det legitimt att börja baka pepparkaor utan att folk tycker man är helt knäpp?

längtar till den 17/11 för då ska vi iaf till köpenhamn och å på deras julmarkad som öppnar samma helg :)

• soryd

jag har redan smygbörjat på glöggen. 3 gånger tom mmm så gott det var :)

• soryd

vi har haft en rikigt julig helg.
    i fredags var vi på ett ställe men  där de har ett tomte land och fullt av julsaker som de säljer fick shoppat loss där.
    sen i lör var det julmarknaden på tivoli i köpenhamn så kan säga att julen har startar ordentligt nu :)  mysigt!!

• soryd

igår satt jag och packade in alla paketen i min dotters paket kalender :) så mysigt och det blir så fint. ikväll ska iv börja julpynta så smått där hemma. dottern ser fram emot det jätte mycket!!

• soryd

åå är det någon som har gjort yule log? om ni inte vet vad det är så bild googla det. mmm der så fantastiskt gott ut.

• soryd

ååå jag längtar också jätte mycket.
    för ngn vecka sedan så låg min dotter och grät när hon skulle sova och när jag frågade varför hon var ledsen så svarade hon för att hon längtade så mycket till julen och till lucia och all snön....
    hmm det är min dotter det hahah hon har blivit smittad.

ser fram emot årets julkalender som är "barnen hedenhös uppfinner julen"

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!