Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Jag längtar till jul!!!

Var runt lite i går och handlade.....med hem kom en ny dörrkrans med vackert glitter och några glasunderlägg.....

tänkte ta foton sen och visa....jag är nöjd med dem =)

(Man MÅSTE köpa lite nytt varje år.....det är lag på det hahhahaha)

Min man skakar bara på huvudet och påminner mig om att det finns 6 banankartonger plus annat löst i förrådet till advent och advent......
    Ska nog inte berätta riktigt än om de sakerna jag kagt bud på, på Tradera då....hahhaa

Han delar inte min juldyrkan på samma sätt men han gillar när det är pyntat och fint sen....ljus överallt och varm glögg i kannan på bordet.

Funderar fram och tillbaka på detta med gran.....jag vill ju ha gran och min son med...MEN med en 1½ årig klåfingrig dotter...GÅR DET??? Hon kommer göra slarvsylta av granen på ett litet kick ju. MEN igen vill ju ha gran......svårt att bestämma mig. Min man vill inte ha nån i år säger han.....men jag kan säkert övertala honom OM vi nu ska ha en........

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

men bara en (plus ett par dagar) till Advent =)))

• VildVittra
    Gurkan skrev 2011-10-24 11:24:50 följande:
    Den köpte jag med! En väst och ett par velourbrallor till och lilleman kommer vara så tjusig!
    kan ni inte dela med er av VART ni köpte dessa urläckra kläder.....får man inte det så plz plz inboxa mig
  • VildVittra
    Gurkan skrev 2011-10-24 16:26:03 följande:
    Lindex babyavdelning köpte jag bodyn och västen på barnavdelningen och brallorna är också lindex velourisar :) 
    Toppen...här skall shoppas i morrn =)
  • VildVittra

Är så glad, fick tag på en utejulgransfot på tradera =)))

Nu väntar vi bara på att den ska komma så vi kan sätta ut den i god tid.
    Utegranen köper vi dan innan 1 advent...ja det är då de börjar sälja dem här.
    Det blir utegran utanför köksfönstret med både traditionella adventsljus i och en 100 lamps ljusslinga.
    På uteplatsen ska vi ha en liten en med ljusslinga i och från taket ska vi hänga en ljusgardin 2 x 2 meter.
    På inglasade balkongen har vi ett stort ljusnät som äldsta sonen hade i sitt fönster i förra lägenheten, han hade jättestort fönster då och ett " vanligt " fönster nu.

Alla planer för utemiljöerna är klara.

NU ska jag börja med inne =))))

Kram

• VildVittra

Till Vardagsrummet hade jag också tagit de grå och vita...men ettan av dina länkar till köket.....så traditionellt...luv that =)

• VildVittra

Fick en låda med Dumle gingerbread i gårkväll som förtidigt födelsedagspresent.

GODA!!!

men jag tycker de kunde ha smakat ännu mera pepparkaka =)

• VildVittra
    Så här ser vår julgransfot ut......99 kr för många år sen nu =)
    Såna där fula i plast...är fula hahhaa.
    Jag skulle nog rekomendera att köpa en ny....finns andra fina också.
    Men visst...vadd funkar säkert om du inte har små barn eller katter =)

Kram

MrsTM skrev 2011-11-07 11:18:43 följande:
    Lyckades bränna 500 spänn på julpynt på Rusta och IKEA i helgen! Flört Hade kunnat bli mer än det dubbla om jag inte hade sansat mig lite, ha ha!

Dags att putsa fönster och plocka fram allt pynt ur förrådet!

Förresten, jag har en julgransfot som är ganska ful i grön plast. Vad tror ni om att lägga lite vadd runtom så att det ser ut som en liten snödriva på den röda julgransmattan? Givetvis med tomrum närmast granstammen för att kunna vattna. (Plastgran is NOT an option i mitt hem.)
  • VildVittra

Kolla denna MrsTM..hittade den just på Tradera...kollade bara för skojs skull...denna skulle jag kunna drägla över =) skitsnygg ju...=))))
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!