Inlägg från: nozpa |Visa alla inlägg
  • nozpa

Jag längtar till jul!!!

MamaPapa skrev 2012-09-27 21:26:20 följande:
    Mina kollegor mobbar mig när jag berättar om hur jag planerar inför julen. Har berättat att 1 oktober kommer Julbibeln fram. Det är ett anteckningshäfte med julmotiv som jag från 1 oktober bär med mig i handväskan. Här skriver jag ner ALLT - mat, godis, julkort, eventuella julkalas (lussefika), julklappar etc etc. Inköpslistor (uppdelat så jag kan köpa sånt som håller sig längre innan o bara färskvaror precis innan) och städ/sysslolistor (också utspritt över flera dagar så inte allt kommer sista minuten). Veckan innan jul får varje dag en egen sida med saker som ska bakas/städas/lagas...

Å så säger de att jag är "obsessed" - nähä

Ååååh.. Vilken underbar idé!! Ska också ha en julbibel! :D
  • nozpa

Idag hittade jag julmust i affären! Gravid som jag är så kunde jag icke låta bli. Man får dricka julmust den 2:a oktober när man är gravid! (Hade iofs druckit det ändå):

• nozpa
    novsep skrev 2012-10-03 04:30:37 följande:
    Hihi söt du är meramia :)

I vilken affär hittade ni julmust? Är sååå sugen (o gravid, får skylla på det)

Nu var jag runt både på city gross, ica och även hemköp igår. Har för mig att det var ica som hade julmusten.
  • nozpa

Allers julmagazin och julmust i soffan nu. :) Ska fixa ett litet julbord på min födelsedag som närmar sig. Är man sugen så är man. :)

• nozpa

3 liter julmust på 3 dagar... Köpte en flaska till idag... Jag som inte ens gillar läsk egentligen. Omg, rullar väl fram till julbordet i år.

• nozpa
    nyfiknaflickan skrev 2012-10-16 11:14:55 följande:
    Ok, jag erkänner. Älskar att köpa presenter och framförallt då såklart julklappar! Vad ska ni andra ge i klappar till nära och kära?

Älskar också julklappar. Både att ge och få. :P Har faktiskt inte en aning om vad jag ska köpa till någon! Maken kommer att få någon fin whiskey. Det får han alltid. Men brukar köpa annat också. Och där är det helt tomt!

Dottern kommer vara 1½, hon behöver egentligen ingenting. Men ska nog köpa ett leksakskök till henne. Har låtit bli att köpa det hitills. Sedan kommer det väl bli dockor, docksäng o sådana saker.

Vi vuxna köper inte julklappar till varandra, utan kör julklappsspel. Så där har jag ingen aning om vad jag ska köpa/göra.

Syskonbarn 1. 1½ år, ingen aning. Kläder förmodligen. Böcker också tror jag. Målarfärg, papper osv.
    Syskonbarn 2. 1½ Kläder, docka kanske.
    Syskonbarn 3. Nästan 4 år. Kanske Lego.

Hmm, låter som att jag har ganska bra koll ändå. :P Då är det väl maken som är den svåra. Hans intressen är typ träning o dyl. Dock har han allt o lite till när det gäller den fronten.    
    Så om någon har bra tips till en 30 årig småbarnspappa med träning som intresse, så shoot! 
    Vi ska ha barn i februari, så vissa presenter går helt bort. Resor o dyl.      
  • nozpa

Såg även att ni pratade om teman till julgranen. Jag älskar min julgran. Har alltid 2st. En uppe, o en nere. Den uppe är min gran. Ingen rör den. Den ska piffas perfekt! Har alltid olika färger varje år. Funderar på gammelros, vitt, silver och genomskinligt i år. Tror att jag ska virka små hjärtan att ha i granen.
    Hum, får se...

Den där nere brukar vara ganska traditionell. Rött och guld, eller svart och guld.   

• nozpa
    saronica skrev 2012-10-18 15:36:25 följande:
    Idag köpte jag pepparkaks glass. När minstingen sover blir det glögg och glass.

Finns glögg i affären? Är preggo så måste ju ha alkoholfri. Och har bara systemglögg hemma.. ;/ Har inte hittat något alls i affären.
  • nozpa
    Silvera skrev 2012-10-18 17:05:04 följande:
    Har snart tryckt imig ett paket pepparkaksdeg... Kunde inte motstå när de hade gjort en sådan fin trave i kyldisken... Men, det är väl inte bara jag som gillar degen bättre än själva pepparkakorna? Fast i år tycker jag att smaken på degen är lite svagare? Jag köpte Skogaholm, vet inte om det är den jag brukar köpa...

Gillar inte pepparkakor. Men älskar degen!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!