Jag längtar till jul!!!
Har ni nåra städtips inför julen till en som tycker det är sååå tråkigt att städa?
Hur "schemalägger" ni städningen?
Har ni nåra städtips inför julen till en som tycker det är sååå tråkigt att städa?
Hur "schemalägger" ni städningen?
Vilka bakverk och julgodis håller sig länge eller som man kan frysa och de ändå smakar bra när de ska ätas?
Kan man frysa pepparkakor och ädelost? Tänkte prova att krossa pepparkakor och blanda i ädelost. Rulla till bollar och rulla i mörk choklad. Men funderar på om det går att frysa sånt?
Handlade lite ljus idag på Ica Maxi. Vi har en öppen spis men kan inte använda den. Så jag placerade ett gäng värme- och blockljus där. Blev riktigt mysigt iaf ^^ Nån som har tips på var man kan få tag på fina julhissgardiner? Till ett billigare pris.
Undrar hur det kommer gå med att vara höggravid under julen. Mysigt med paketmage. ^^
Löste sig med gardiner ^^ Fick två bredare längder som jag ska fixa band till och rulla upp som hissgardiner. Blir vanliga röd/vit-rutiga Funderar på om jag bara ska virka nåra vita band.
I år blir mycket av julgranspyntet hemmagjort. Har blivit förtjust i att pyssla med ståltråd. Så det har blivit nån ängel, hjärtan, kula, stjärna och framförallt blir det en egentillverkad stjärna i toppen på julgranen. Sen har jag sytt nåra vita hjärtan som jag stoppat med bomull. Kommer hänga pepparkakor, polkagrisstänger och chokladkulor i granen också. ^^ Längtar till det är dags att klä den.
Förresten. Går det att ladda upp bilder från mobilen?
Klickade lite för snabbt.. Iaf.. Ignorera den skrynkliga duken ^^ Har inte kommit för mig att stryka den än. Och gardinerna i fönstret på ena bilden är utbytta mot julgardiner. Och vi kan inte elda i öppna spisen så jag fick komma på nåt annat. =)