Inlägg från: MeraMia |Visa alla inlägg
  • MeraMia

Jag längtar till jul!!!

Jag var och handlade förut och såg att Rusta håller på att ställa fram julsaker. Hann skymta julgranar och tomtar...

Nu har jag också köpt en Allers. Ska sätta mig i fåtöljen med en filt och njuta sen :)  

• MeraMia
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-10-13 01:11:58 följande:
    förra året var en av dem underbaraste jularna på länge.Den första julen med en liten pojke istället för en bebis Hjärta i år kommer Sonen vara 2,5 och vara vaken när tomten kommer (hoppas vi) och likaså kunna sitta med på våra jul mys kvällerna.

Jag och sambon har julpyssel med vänner den 2:a advent och sedan har vi alltid godisbak med släkten den 3:e advent, då vi även bestämmer vem som ska fixa vad till julbodet.

sillsallads maraton har vi den 19:e december med gammel farmor som har ett grymt recept.

men den bästa dagen är den 23:e när vi åker till pulkabacken med varm choklad och glögg för att sedan koka julskinkan på kvällen och mysa med årets godaste skinkmacka i pyjamas framför polarexpressen. En tradition som kommer hålla i sig

Ditt liv låter som en Astrid Lindgren-saga :)
  • MeraMia
    Pigelinen skrev 2012-10-16 10:06:06 följande:
    Fortsätter att bomba tråden nu när jag väl är igång;)

Min man och jag brkuar köpa något litet till varandra. Jag har nu äntligen skaffat en Iphone 4S, och jag har sett att många har som "dockor" som de ställer den i för att lyssna på musik osv... vad heter de och var köper man sån? Finns det lite billigare men helt ok varianter? Tänkte om det var något man kunde önska sig iår?

Googla på iPhone docka eller dockningsstation så hittar du massa alternativ.

Själv tycker jag det är kul att läsa vad andra ger bort i julklapp så jag har inga problem med ditt "bombande" :)  
  • MeraMia

Jag gillar att titta på såna där smöriga tjej/tantfilmer från Hallmark och Harlequin.
    Mysiga, juliga och alltid med lyckligt slut Flört

Några exempel:  

">

">

">

">

• MeraMia
    husbyggemama skrev 2012-10-21 07:07:44 följande:
    Tack pigelinen och meramia för tipsen. Ska kolla senare idag, ska iväg och jobba nu. Kanske ska man tänka om och köra på en mindre julig färg på klänningen. Fast jag vill ju ha röd på jul. Hmm. Svåra beslut det här.

Istället för röd klänning kan du ju köpa en svart, vit eller grå och istället köra på röda acessoarer: t ex cardigan, strumpbyxor, hårband, skärp, skor, halsband, nagellack
  • MeraMia

Idag på affären stod jag och valde mellan Stora Juljournalen, julnumret av 101 nya idéer och Isabellas julnummer. Sen tänkte jag what the heck och köpte alla tre :) Allers har jag redan. Det kommer garanterat bli fler innan jul också. Tomte

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!