Jag längtar till jul!!!
Vi ska också ta korten för julkort idag och sen beställa dom så det blir klart. Vi ska ju också göra några almenackor och ge bort i julklapp till mor och farföräldrarna.
Vi ska också ta korten för julkort idag och sen beställa dom så det blir klart. Vi ska ju också göra några almenackor och ge bort i julklapp till mor och farföräldrarna.
Det här året så ska jag ha en julbaksdag med en vän här på gården då vi ska julbaka med våra barn drick lite glögg och fika tänkte att det kanske kan bli en tradition. Tänkte också bjuda in några vänner för att göra lite julpyssel.
Vi firar hemma jag, min man och våra två barn. Min mamma kommer hit dagen innan julafton och så hjälps vi åt med all julmat som ska förberedas och så sover hon över och går hem på julaftonskvällen.
Jag tycker den här tråden är så himla mysig. Jag längtar verkligen efter december nu det är en sån härlig månad.
Förra året satt vi hela familjen i soffan och tittade på julkalendern varje dag och det var så mysigt och sen allt julpyssel och julbak.
Jag har börjat titta på julklappar till barnen redan för jag kan inte låta bli, min man tycker att jag är alldeles för tidg med det men jag tycker det är dags att börja planera.
När brukar ni köpa era första julklappar?
Jag har också stressat massa förut och det blev bara kaos. Förra julen var den första som jag verkligen såg fram emot vi gjorde den till vad vi ville. Bakade och pysslade tog fram tomtar osv.
Höjdpunkten varje dag var julkalendern när vi satt i soffan tillsammans hela familjen och när barnen öppnade sina kalendrar varje morgon. Julen är underbar och jag verkligen längtar till den här julen.
Hur mycket pengar lägger ni på era barns julklappar varje år?
Vi har ju 2 januaribarn så det är tajt att få ihop det men det här året har vi bestämt oss för att dom ska få några få och rejäla julklappar istället för massa småskit bara för att det ska vara många.
Har precis suttit och kollat julklappar till barnen och det kommer bli mycket playmobil, grabbarna är 5,5 år och 3,5 år dom kommer vara nästan 6 år och 4 år. Dom fyller båda år i januari så det är alltid svårt att hitta på bra födelsedagspresenter sen.
Vad ger ni andra er barn i julklapp som är i den åldern?
Mina barn är nog för stora för en sån sköldpadda vi har haft stjärnor i taket men dom har inte tyckt att det har vart nåt vidare. Men till nästa barn tror jag det kan vara mysigt.
Jag längtar verkligen nu till att få beställa dom första julklapparna och baka dom första lussebullarna och julpynta så klart!
Det där med aktiviteter på lappar låter som en kul idé faktiskt.
Våra grabbar som blir 4 år och 6 år i januari kommer få varsin Playmobilkalender äldsta grabben fick en förra året och den var väldigt uppskattad kan jag säga.
Håller med Koppkaka!!!
Vi köper också playmobil till våra grabbar som blir 4 år och 6 år i januari vi började med det förra året och nu får dom nästan bara playmobil i julklapp och födelsedagspresenter det här året
Sidika: Just nu har dom det lite överallt smådelarna måste dom ha i en liten burk tillsammans med gubbarna och sen har dom en grävlastare typ, lite bilar, ett skepp, färja och lite annat. I julklapp kommer dom få den stora riddarborgen, brandstationen, brandbilen, polisstationen, polisbilen och lite annat. Playmobil är ganska dyrt så dom får inte många julklappar när det är playmobil.
I lördags var vi på 40 års fest och till dessert fick vi saffranspankaka med grädde och sylt och det var så gott, det var första gången jag åt det och det kommer garanterat finnas på julafton här hemma till dessert efter julbordet.
Jag börjar se nu att julen faktiskt närmar sig det är inte så långt kvar tills vi kommer in i oktober och sen går det fort.
Ska börja med julklappsinköpen nästa månad och här om dagen var grannflickan här och sålde jultidningar och det blev en hel del men en del är julklappar.
Jag har också köpt några julklkappar nu.
Sonen som fyller 6 år i januari har jag köpt: Röd tröja med Cars 2, 1 st Nicke Nyfiken film
Sonen som blir 4 år i januari har jag köpt: Röd tröja med Cars 2, 1 st Nicke Nyfiken film, 2 st pärlplattor med pärlor till dock XL för han har svårt för dom mindre pärlorna och pärlplattorna fortfarande.
Nicke Nyfiken filmerna samlar dom på så dom har nästan allihop.
Längtar till lönen i oktober då vi kommer köpa alla julklappar till barnen förutom en stor som vi köper i november
Här klarar vi oss inte utan gräddkola, snöbollar och polkaknäck. Tycker det är så mysigt nu när det börjar bli kallt ute och man känner att hösten är här det betyder ju att det snart är jul!
Igår bakade jag lussekatter kunde inte hålla mig längre.
Nu satt jag och kollade efter adventskalendrar till barnen och hittade Playmobils kalendrar på Hikmet så nu har dom valt varsin så dom ska jag beställa nu i oktober när jag köper dom första julklapparna till barnen.
Har också köpt några julklappar redan på Tradera som inte kunde vänta.
Igår kom barnens första julklappar hem från Hikmet och jag köpt julklappspapper på Rusta men när jag gick där på Rusta så blev jag ju alldeles sjuk av alla fina julsaker dom plockade upp jag vill ju ha massor där ju!
Hittade även en jättegosig lila filt som jag ska köpa till min mamma i julklapp. Älskar Rusta när dom börjar få fram sina julsaker.
Ok vad synd!