Inlägg från: Mallas |Visa alla inlägg
  • Mallas

Jag längtar till jul!!!

Jag har hållit mig undan den här tråden sedan mellandagarna förra året men nu går det inte längre. Tider flyger iväg och snart är det jul igen! Måste börja planera så det blir en riktig mysjul i år. Någon nämnde en kalender med inbokade julförberedelser så att allt hinns med innan jul. Låter precis som något jag borde använda mig av. :)

• Mallas

Hur gör ni med julkalender till era barn? Har en 2-åring som jag vill inviga i jultraditionerna men jag vill inte ha chokladkalender och tror att han är för liten för tv-kalendern. Göra en egen? Paket varje dag eller adventspaket? Vad har ni i om ni gör egna?

• Mallas

Bakade årets första lussebullar idag men känner jag maken rätt kommer de vara slut innan 1:a advent. Har insett att tiden fram tills dess kommer gå i rasandes fart så det var bara att passa på när tid fanns. Tror nog jag måste provsmaka en ikväll... :)

Appropå julbak så brukar vi systrar, alla barnen och vår mamma träffas en heldag runt 2:a eller 3:e advent och göra julgodis. Vi bestämmer innan ett antal sorter som vi ska göra och sen delar vi upp oss. När allt är klart fördelar vi det mellan oss. Första året var vi för ambitiösa och trodde vi skulle hinna med väldigt mycket. De senaste två åren har vi valt ut våra favoriter och bestämt att vi testar en ny sak varje år. En del har vi ätit själva men jag har även tagit med och gett bort i "gå bort" present. Det var uppskattat!

• Mallas

Willys säljer saffran för 10 kr kuvertet hos oss den här veckan. Bara att bunkra!

• Mallas

Flisan79 - Svarade visst innan jag läst ikapp och såg att du redan fixat ljusslingan. Är också sugen på en lysande krans. Senaste reklambladet från Järnia hade både runda och hjärtan. Får se vad det blir. Ska nog surfa runt ett var till och se på vad det finns för alternativ,

• Mallas

Nu inläggsbombar jag visst. :) Är det någon dem besökt Taxinge slotts julmarknad någon gång? Vad tyckte du isåfall? Värd ett besök?

• Mallas

Sigtuna brukar vi besöka. Likaså den i Steninge slott. Funderade på att testa på något nytt i år och har läst om Taxinges i julmarknadsreportage. Kanske ska använda den helgen till annat och sikta in mig på julmarknaden i Gamla stan i år istället. Fast Gröna Lund kanske har julöppet nuförtiden. Måste kollas upp!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!