Inlägg från: Erfdgt |Visa alla inlägg
  • Erfdgt

Jag längtar till jul!!!

Här har vi redan varit på julskum, pepparkakor och lussekatter :P Däremot inte julmusten. Sparar den ett litet tag till. Vi får väl se hur länge vi kan stå emot ;) haha

• Erfdgt
    az81 skrev 2013-10-23 23:47:48 följande:
    Köpte lite julskum idag. Både original och med knäcksmak.

Jag såg dom med knäcksmak för första gången idag. Dom är nya va? Hur smakade dom? :)
  • Erfdgt
    az81 skrev 2013-10-23 23:50:35 följande:

Det är årets smak. Jag tyckte de var goda. smakade som kolasnören men de andra här hemma tyckte inte om dem.
    Okej :) Hehe måste nog köpa en påse då och smaka iaf :)
  • Erfdgt
    molly50 skrev 2013-10-24 10:00:59 följande:

Vart hittade du julskummet med knäcksmak?    
    Jag har sett påsarna både på Ica Maxi och Willys :) Dom finns säker i alla (dom flesta åtminstone) mataffärer.
  • Erfdgt

Jag tror att jag ska försöka mig på att sy min allra första julstrumpa ikväll.. spännande! haha

• Erfdgt
    Lena skrev 2013-10-24 18:38:10 följande:
    I kväll ska det bakas snurriga pepparkakor ( och äpplemuffins och nutellakakor) är tanken. Yngsta dottern ska bara somna först.

Det lät spännande :) Vad är det för något? :)
  • Erfdgt
    molly50 skrev 2013-10-24 16:16:29 följande:
    Ja,det hade varit roligt. Om jag vore bra på att sy. Men det är jag inte. *S*

Men jag tänkte köpa en julstrumpa till dottern. Sonen har redan en som han redan har proppat full med bilder på vad han önskar sig i julklapp.  

Ja, jag är ingen supersömmerska, så jag vet inte hur resultatet kommer bli :P

Haha låter som att han gjort helt rätt då! Dotterns julstrumpa är lite snäv i öppningen, så vill göra en bredare variant. Annars får inte tomten ner paketen ju :)
  • Erfdgt
    Lena skrev 2013-10-24 18:54:34 följande:
    Receptet kom här i tråden förra veckan.

Då måste jag kika bakåt, tack :)
  • Erfdgt
    popcornplaya skrev 2013-10-25 11:18:33 följande:
    Är så sjuuuukt glöggsugen men affärerna här har inte börjat sälja det än :(

Jag har sett på Ica här, både Kvantum och Maxi :)
  • Erfdgt
    Stjärnfall skrev 2013-10-25 14:49:03 följande:
    Igår var jag på IKEA och kikade på deras julsortiment. 

Köpte de små formarna att göra choklad-/marsipanfigurer med. Annars var det tyvärr inte så mycket i min smak. Var egentligen inte ute efter något speciellt heller, men alltid så kul att titta.   

Jag har bara kikat på internet, har så långt till Ikea, men jag blev riktigt besviken faktiskt :(
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!