Inlägg från: Lunah |Visa alla inlägg
  • Lunah

Jag längtar till jul!!!

Böcker är väl aldrig fel då kanske?

• Lunah

Skulle vilja ha en tilda-tomte i tyg men mina sykunskaper sträcker sig inte i närheten. :(

• Lunah

Juniana: Vad häftigt, det önskar jag nästan jag kunde ge till min dotter med. MEN hon har dock aldrig testat geocaching så det vore väl kanske lite onödigt ;). Är det nån speciell gps som passar extra bra till sånt då?

• Lunah

Älskar med listorna. Har inte börjat på nån mer än julklappslistan än men det kommer även bli en på vilken mat som ska fixas i förväg, vilken mat som fixas runt juldagarna, vilket godis som ska göras, vilket pyssel vi vill göra i år, vilket pynt jag vill köpa  ;). I år får vi en liten bebis sent i November så det gäller att börja i tid :D. Tänkte att vi skulle börja med pysslandet tidigare så har man nåt skoj att göra mörka höstkvällar och det är kul att ge bort hemgjorda saker i julklapp.

• Lunah

En dekoration jag vill ha i år är en riktigt stor genomskinlig glasurna/vas som är fylld med kulörta julgranskulor och kanske en liten ljusslinga slingrandes bland dom.
    Har sett nån bild på pinterest.com för länge sen och det såg så otroligt fint och juligt ut.

Sen hoppas jag att vi har köpt och flyttat till radhus som vi är med och bjuder på nu. Då kommer det även satsas på utomhusdekorationer i form av traditionellt granris på trappan, i urnor och kanske en sån där granris-ren. Simpla grejer men inget vi kan ha nu. *längtar, måste nog sätta på lite julmusik* 

• Lunah

Så gottigt med glögg. Önskar mig ett fint glöggset i år tror jag bestämt.

• Lunah

Så gottigt med glögg. Önskar mig ett fint glöggset i år tror jag bestämt.
    Igår åt jag och dottern "tomtegröt" till kvällsmat med massa socker och kanel. Det får oss att börja längta efter jul. Hon är snart 9 år och börjar ta efter sin jultokiga mammas jullängtan. Hon önskar sig varie år något nytt eget julpynt, funderar på att köpa en fin porslinstomte med årtal i år till henne .

• Lunah

Fick med förhandsmailet om att katalog är på väg. Dottern (och mamman ;) ) tycker det är så mysigt med jultidningsförsäljningen. Dock får hon bara välja en förlag att sälja från i år då det blir så mycket jobb annars. Dock har vi kandidaterna svenska julförlaget: http://www.julforlaget.se/userfiles/flash/Jultidningskatalogen_2013/SV/jultidningskatalogen_2013.html

och
    Femförlag
    http://www.femforlag.se/katalog/

att välja på. Sen tycker vi pandaförsäljningen www.pandaforsaljningen.se  är himla bra med just för att stor del av förtjänsten går till utsatta djur. Där får ju dock den som säljer betydligt mindre i premier.    

Beställde grejer från lekmer.se igår. Dock blir det födelsedagspresenter åt dottern som fyller i slutet av oktober. Men de hade så himla mycket skoj på rea nu! Dessutom har de en rabattkod på 10% just nu som även gäller rean.    

• Lunah
    Kramardig skrev 2013-09-04 10:13:39 följande:
    Jag hade velat köpa skoterkläder till sambon för det vet jag att han vill ha. Det tråkiga är att jag inte bara kan köpa något set eftersom han måste prova först ich själv tycka om kläderna. Presentkort går inte heller för då bkir han ju fast vid en butik..

Hade mab kunnat göra nå roligt av det kanske?

Du kanske kan pyssla ihop nåt kollage med bilder eller en kryptisk eller gullig text som leder fram till att du ger ett löfte om att betala valfritt skoterställ för en viss summa. Kanske kan du köpa bara handskarna och lägga en lapp i en av dom .
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!