Inlägg från: TheElfa |Visa alla inlägg
  • TheElfa

Jag längtar till jul!!!

Ann Lee skrev 2013-11-14 09:22:55 följande:

Vill man göra något mer av saker från naturen - så kan jag tipsa om att göra en kott-girlang! Plocka kottar i skogen, låt dem torka ett par dagar och vira de på fiskelina - en julgirlang!  
    Åååh vilket vackert fönster!!! :D Me like big time! Tomte
  • TheElfa
    lalasmama skrev 2013-11-15 06:38:02 följande:
    Vart hittade ni glöggen med chili och choklad? Vilket märke?
    Finns på Ica Maxi i alla fall...Tror den heler Dufvemåla eller nåt...Helt lovely
  • TheElfa
    LCG skrev 2013-11-15 07:35:40 följande:
    Men åh! Jag blir GALEN på det här jäkla regnandet!!! Komsi, komsi snö och kyla!  
    Håller med! Helt och hållet! :D

• TheElfa

Köpte Blossas helt alkoholfria glögg på ICA igår...Måste ju testa, och den var ok :) Köpte de billiga 10:- pepparkakorna med...Inte jättegoda, men billiga var de ju...och funkar om man inte har nåt annat...Annars så tycker jag så klart hemmabakade är klart godast...Men Annas är också rätt goda

• TheElfa
    lalasmama skrev 2013-11-15 09:24:55 följande:
    En ny (hur ny vet jag inte..) bra julfilm är - de fem legenderna! finns på bl.a. Dreamfilm handlar om Jack Frost, jultomten, tandfen, påskharen och sandmannen (john blund)

Nu mumsar/provsmakar jag pepparkaksdeg, köpt från skogaholms (den var god) och julmust (nygårda) mums!

Vilken julmust föredrar ni?

Hittade glöggen med smak av chili/choklad på Ica. ska testas ikväll
    Den var från Dufvenkrooks.

Hittade även små förpackningar med pepparkaksdekoration från Dr.Oetker, tex snöstjärnor, golden Peaks och små granar.. Fanns massa olika.. 6:- st
    Ska baka stora pepparkakshjärtan som barnen ska få dekorera
    Mm..har sett den filmen...den är härlig! Tomten är ju helt störtskön! :) ( Rising of the guardians)
    Jag tror faktiskt att jag gillar Nygårdas julmust bäst! :) 
  • TheElfa
    lalasmama skrev 2013-11-15 09:29:27 följande:
    The Elfa: då måste du testa Nyåkers pepparkakor och jämföra!! ca 22 kr för en (rosa) burk.. De är helt klart godast!! de har även goda kardemumma skorpor!
    Mmm...det ska jag absolut!! :D
  • TheElfa
    ems87 skrev 2013-11-18 11:27:01 följande:
    Jag har fått ledigt i jul! Woohoo!
    Fick fler dagar än jag bad om, 22-29! Nu kan jag planera jul!
    Åååh så gött! Min gubbe är oxå ledig, från 13 - 26 Dec, jobba 27:e, och halvdag 30:e och ledig 31 + 1:e Jan...Men det är ju för att vi flyttar....Men det är ju väldigt skönt ändå! :)
  • TheElfa
    lalasmama skrev 2013-11-19 08:40:38 följande:
    Nån som vet om Ica kommer med en julskiva... Som de brukar.. vilken?
     Det brukar de alltid...Men svårt att veta exakt vad det blir för sort...
  • TheElfa

Det vart glögg, och julmusik igår...sååå mysigt...Och så lite frossande i pepparkakor på kvällen...Läääängtar sååå till julen nu! Sätter nog min pepparkaksdeg i helgen...

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!