Inlägg från: Iida01 |Visa alla inlägg
  • Iida01

Jag längtar till jul!!!

Pigelinen skrev 2013-09-29 16:35:34 följande:
    Igår gjorde jag pepparkakschokladmouse till dessert... så gott!!!

ang julkort, mitt roligaste som jag skickade var de året som jag hade planerat och grejat som bara den... vi åkte till en studio hela familjen, uppklädda och med rekvisita för att ta det perfekta fotot, och vad händer... stora dottern vägrar, så hon surade... så efter 30min fick vi bara något enstaka kort men vi valde ett jätteroligt istället. I år får vi se hur vi gör.

Funderar på almenackor till släken,, vart gör man billiga, el gratis;)?
    http://www.fujidirekt.se 
    Brukar vara jätte bra och har almanackor. Sen vet jag ju inte vad du räknar som billigt ;)
  • Iida01
    TheElfa skrev 2013-11-11 14:39:57 följande:
    OMG!!! Här är ju tråden jag sökt efter! LYCKA att hitta så många som är lika galna som mig!!!
    Jag är helt fullkomligt galen i julen och julmyser för fullt! Dock får jag inte fixa och dona så mycket här hemma än, men planerar för fullt!
    Den här julen blir dock lite speciell, då vi flyttar 16 Dec, in i vårt nyköpta hus! Det blir mycket upppackande, men alltså, julstjärnor och ljusstakar ska upp DIREKT när vi fått tillgång till huset...Och sen en massa bakande och fejande, för det kan jag ju inte göra innan vi flyttar...Vanligtvis har jag gjort en MASSA innan dess...
    Men denna julen blir lite knasig...men så mysig oxå, då vi på juldagen kommer att ha julmiddag och flera släktingar kommer! :) Härligt! Tomte

Åh gud vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ha ett hus att göra julfint. :/ 
    Får göra det bästa av lägenheten men oj vad jag längtar!  
  • Iida01

Vill ha tips med lite roliga/fina småpresenter till en julkalender till min sambo :) 
    Godis i en del är ganska givet då han är en riktig gottegris. Har även fixat glögg med whiskeysmak då han älskar glögg och whiskey,

Men annars? Får ju inte vara för dyrt.

Tips, tips, tips :D
    Tack!  

• Iida01

Ja det är bra :) det har jag inte tänkt på alls! 
    Tack för det tipset!

Tar gärna emot fler tips :D 

• Iida01
    litengunnarolle skrev 2013-11-25 21:54:58 följande:
    Det behöver ju inte vara saker, kan t.ex "20 min massage" eller "Jag diskar hela veckan" :) Blir lite billigare då ;)
    Ja just det, någon sådan har jag tänkt. :D 

Men är 24 dagar :O så måste ha fler små tips :D  
  • Iida01
    joydivision skrev 2013-11-26 08:31:28 följande:
    Någon god deoderant kanske? Ett par snygga strumpor? En pocketbok eller en tidning? 
    Det var bra tips :) tack! 

Deodoranter har han dock typ 20 stycken. Bunkrade på Gekås tre gånger på rad utan att ha koll på att det redan fanns :P haha!  
  • Iida01
    litengunnarolle skrev 2013-11-26 08:42:45 följande:
    Det här är vad jag hade tänkt ge min sambo (innan jag skrotade idén pga tids- och pengabrist):
    Godis, kakor/bullar, öl, trisslotter, kalsonger, strumpor (tänkte köpa flerpack och sprida ut i kalendern), en fluga, glasögonputs, presentkort till bio, fotmassage, handmassage, ryggmassage, nackmassage, 15 minuter med våran huvudkliare, diskning i en vecka, att han får välja maten och så handlar jag och gör den. Ja, det är väl vad jag kommer ihåg nu. 

Har han några speciella intressen som du kan köpa något smått till? :) 
    Jätte bra tips!! Tack tack tack :D fötterna får han hålla koll på själv för jag hatar fötter ;) men annars jätte bra! 
    Får nog börja skriva en lista! 
    Ja intresset är ju musik, hans gitarr och keyboard men det är rätt dyra saker att köpa till dit. Kanske några plektrum :D
    Eena skrev 2013-11-26 12:10:26 följande:

Jag håller på med samma sak. Förutom vad andra redan skrivit har jag tänkt cigarr, hotellfrukost, glöggmys, jaktkeps, träningströja. Eventuellt även en ny korthållare, om det inte får bli julklapp.
    hotellfrukost hade varit mysigt! Kanske kan lägga i lite mer "upplevelser" som vi kan göra tillsammans :D tack! 

• Iida01

Förra julen satt jag och drömde mig fram i livet tills när vi hade hus och skulle pynta, sätta upp julgran med mera. Inte trodde jag att jag inom några månader skulle sitta här som husägare utan att det skulle ta år, men nu gör jag det :D Vi kommer precis som novsep fira vår första jul i vårt alldeles egna hus. :D

Igår satt jag och sambon och kollade på tv när jag plötsligt kom på mig själv hur vi ska göra med ljusslingor på altanen och kände för första gången i år suget efter jul, ojojoj vad jag ser fram emot det!  

• Iida01
    Eena skrev 2014-07-02 11:03:44 följande:
    Grattis till husköpet! Jag har nyligen också flyttat och funderar en del på viktiga saker som var julgranen ska stå, vilka julgardiner som kan anpassas etc.

Tack! :D Grattis till flytten du med! 

Ja jag har hittat en perfekt plats till julgranen, tror jag. Hinner säkert ångra mig flera gånger. 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!