Jag längtar till jul!!!
Jag har också funderat på att testa att göra egen ischoklad.
Maken kan inte äta den köpta då den innehåller nötter och han är nötallergiker. ;-/
Lycka till ^^
Jag har också funderat på att testa att göra egen ischoklad.
Maken kan inte äta den köpta då den innehåller nötter och han är nötallergiker. ;-/
Vit bakchoklad och krossade polkagrisar. Mums!
Kom på att min dotter gillar allt som har med hårsnoddar,hårspännen och smycken också.
Hon älskar när man klär upp henne och gör henne fin.
Så något sådant kan det kanske också bli.
Jag älskar att julbaka! Speciellt lite mer originella saker.. I år blir det:
Rice crispy-renar, browniegranar, julpinnar, polkahjärtan, snöbollar, tomtekakor, tomtemuffins, jack skellington kakor, cake pops, julknäck, red velvetkaka, pepparkakshus, lussebullar och pepparkakor.
ÄR sååå himla taggad, har redan köpt och slagit in alla julklappar för i år och börjat julpynta. Längtar tills första snön faller. Åh, snart så!
Riktigt dåliga bilder men ni ser ju på ett ungefär i alla fall. :)
Så underbar överraskning att dra upp persiennerna och se snö imorse! (Bor i Stockholm). Var tvungen att ta en barnvagnspromenad på förmiddagen ^^
Jag har en fråga till julgransexperterna här:
Ska köpa en ny ljusslinga (små led-lampor) och undrar lite över hur lång den ska vara/hur många lampor den bör ha?
Jag brukar annars köra med den gamla sortens julgransbelysning (den som ser ut som ljusen i t.ex adventsljusstakar).
Vår gran kommer nog vara mellan 2,10 eller 2,40 lång.
Hur stora granar brukar ni ha och vilken typ av belysning sätter ni i dem?
Minst 2slingor till relativt stor gran... Inte färre hellre fler i mitt tycke ![]()
Här är vår gran förra året..
Tack!
Är ca 100 kulor i den
Köpte fina julstjärnor i silver på ikea förra året också som jag hade i samma rum.
Julstjärna skulle det stå, inte julstämning. Jävla autokorrekt
Testa Barkarby istället. En bit dit, kanske, men det kan vara värt det. Särskilt om man tänker sig en shoppingrunda i quality outlet, liksom passar på.
Kungens Kurva är hopplöst, för stort tryck.
Idag har jag köpt boken Svenska julvisor, med alla klassiska julsånger för barn. Samt spelar den melodin till varje låt.
Så nu ska det sjungas med barnen i jul ^^