Inlägg från: Vixen90 |Visa alla inlägg
  • Vixen90

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2017-10-17 14:28:46 följande:

Tog årets julmust oskulld i helgen 

Tidigt men det är så gott

tror d var nygårdas fatkiskt

fast lagrad julmust är godast

Lagrad?

Som den här?

Har jag faktiskt aldrig druckit. Det ska ändras på vill jag lova! Rekommenderar du någon särskild variant?
  • Vixen90
    fluu skrev 2017-10-20 19:17:05 följande:

Min dotter är 5,5(nåja, nästan sex år när det väl är jul) och i år får hon(och vi ska banne mig inte köpa något mer nu - note to self!): En bamse-kokbok, två tröjor, byxor, klänning, tangle teezer(så att man äntligen får ha sin i fred!), playmobil slottsstall, playmobil pingvingård, pyjamas, madicken-film, saltkråkan-film, bäddset, glitterpennor, inramade familjefoton

17-åringen kanske skulle uppskatta det vi vuxna i släkten ofta ger varandra i födelsedagspresent: B&B(dvs bära och betala under en shoppingtur).

Haha - B&B! Vilket väldigt nyttigt uttryck! Ska bestämt önska mig det i år!
  • Vixen90

Har lyssnat på julmusik-playlisten idag :) sambon protesterade knappt ens :)

I veckan som kommer blir det lite mer mjuk pepparkaka, och eftersom det är löning snart så "behöver" jag väl lite julpynt Och så julklappar förstås! Men det är tusen gånger svårare att hitta.

Kan ni inte berätta om fler tilltänkta julklappar som ni ger bort till vuxna? Antingen i år, eller som varit uppskattade tidigare år. Tex till era föräldrar/syskon/partners? Vill gärna ha julklappatips, men jag har inga barn att köpa åt, utan samtliga är vuxna, så pingvingårdar eller glitterpennor går nog inte hem

• Vixen90
    Aniiee skrev 2017-10-22 22:36:12 följande:

Jag håller på att snygga till julmusiklistan på youtube, och julfilm/serielistan till tvn, Ugan kom hem för någon timme sen, mitt i "två små röda luvor". Hon protesterade lite, för hon vill helst ha halloween först =P

Julklappar till vuxna, Vi ger alltid bort en mat/godis/skämmabortkorg till vuxna runt om kring oss. Alltid lika uppskattat, och går ju att anpassa efter person/par/familj.

Ja. Jag har gett ostochvin-korgar. Får väl hitta på några temakorgar. Det är faktiskt skoj att göra dessutom Och det brukar väl vara ett rätt säkert kort.
  • Vixen90

Årets första julmust intogs igår (lördag). Julpyntet hämtades fram ur gömmorna och idag (söndag) hoppas jag kunna köpa julblommor/växter och pyssla ihop de adventsljusstakar som ska ha levande ljus. Har även tänkt sätta lite juldoft på hemmet med nejlike-apelsiner och pepparkakor. Det blir nog en stämningsfull dag om allt går enligt planen

Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Vixen90
    Aniiee skrev 2017-12-01 14:47:32 följande:

Jupp, redan. Ja, vi kan jobba varsomhelst där det finns internetuppkoppling. Riktigt trevligt att sånna jobb =P 

Tja, det första blir väl att adventspynta lite. Imorgon ska vi hjälpa till att slakta en ko.

Jag är ungefär 100% avundsjuk. Minst.

Just i juletid längtar jag nåt enormt efter en "riktig" bostad. Dvs ett hem med plats för gäster, ordentligt med julpynt och en duglig trädgård att uppleva snön i. Vår lägenhet lever inte upp till något av ovanstående.

Inredning är alltså min passion, och det är inte utan att det gör lite ont att inte kunna pynta som man önskar, särskilt när man ser andra pynta sina lyxiga hus. Jag har åtminstone gjort vad jag kan. (Redan förra helgen. Don't judge.) Och det finns en del guldkorn. Jag hittade bla till min stora lycka två jättesöta ekorrar

På söndag vill jag verkligen mysa med julmust, mjuk pepparkaka och julfilm. Det behöver bli lite mer stämningsfullt nu.

Åh! Och nu slog det mig att julkalendern börjar idag! Har ni sett den? Jag måste genast ta reda på om den är något att hänga i granen!
  • Vixen90
    Aniiee skrev 2017-12-01 19:54:41 följande:

Aw. Vilka söta ekorrar =)

angående julkalendrar... Jag debatterar med mig själv om jag ska se första avsnittet nu i kväll, eller om jag ska vänta till på söndag och se 3 avsnitt på en gång för att få en bättre uppfattning snabbt. Med varje avsnitt bara 12-14 minuter så är det lite svårt.....

Ooooooooch.... jag har öppnat första luckan i min kalender från Yankee candles =) Fresh cut roses =(..... en av få dofter jag är allergisk emot..... Sigh.

Tack De hade nästan fått kosta vad de ville för jag var fast när jag såg dem

Jag gör bestämt så att jag ser tre avsnitt på söndag. Det låter bra. Hann ändå inte med det idag, så.
  • Vixen90

Lotta & Erik känns helt okej för mig. Kan bli bra.

Jag såg julfilm igår kväll och ska slå in julklappar imorgon. Önskar så att vi får snö i skåne snart! Men det är nog inte sannolikt tyvärr.

• Vixen90

Fyller på med julstämningsfilmer:

Christmas shoes

Pelle svanslös och den stora skattjakten (diskutabelt, men jag tror det är snö? Haha)

Tomten är far till alla barnen

Krampus

Babe (grisen) (inte sett denna sen jag var barn)

Narnia

Anastasia

Skönheten och odjuret - den förtrollade julen

Ice age

Harry Potter (måste nämnas)

Saga om ringen (måste nämnas)

Och yet to be seen:

The spirit of Christmas

En julsaga/Disney's a christmas carol

The family man/En andra chans

• Vixen90

Julskinkan griljeras i ugnen och jag ska börja laxka julklappar

• Vixen90
    Vixen90 skrev 2017-12-07 21:31:13 följande:

Julskinkan griljeras i ugnen och jag ska börja laxka julklappar

Lacka*

Och jösses med bilden...
  • Vixen90
    Aniiee skrev 2017-12-08 23:50:47 följande:

fler än jag som är fans av pentatonix?

Jag nämnde pentatonix förra året i tråden :)

Och i år, i tråden om bästa jullåt.
  • Vixen90

Till och med längst ner i söder kom det sent igårkväll och idag lite snöflingor för första gången i år :) Det är inte alltid vi ser snö innan jul.

• Vixen90

Alltså varför vänds bilderna alltid? Rynkar på näsan Går ju inte att ladda upp från mobilen Rynkar på näsan

• Vixen90
    BossHoss skrev 2017-12-12 08:30:08 följande:

Såja rättvänd

Tackar!

(Uppdatering av väderleken: 100% grått och allt för plaskigt slask. Jippi. Extra trevligt när man har hund med taxliknande kroppsform (alltså dvärgras) som mao har så korta ben att hon oundvikligen doppar magen i nämnda slask hela tiden och samlar i pälsen för att medtaga hem och oberört skaka av sig i hallen.)

Hur firar ni lucia imorgon?
  • Vixen90

Jag ska bara göra trillingnötter

Så enkelt men gott. Och det (bla) ska jag ge bort i olika julkorgar till familjen.

• Vixen90
    Sisterofthesun skrev 2017-12-18 15:25:27 följande:

Här är hon! <3

Haha! Söt felpost!

Grattis, antar jag!
  • Vixen90
    Aniiee skrev 2017-12-18 20:05:48 följande:

Min lillasyrra med familj kom ut till "julstället" idag, hon, hennes kille och deras baby =) 

Syrran sa "Vet du var julkänslan sitter? I tårna. Särskilt när det snöar." (och elak som jag är tänkte jag "vi har reumatism i familjen, förmodligen det du känner" ). Nä, men mitt svar var; "min julkänsla sitter nog mer i håret." Och jag vet att min lilltjej (brorsans yngsta) har julkänslan i magen.

Så jag måste fråga: Var sitter er julkänsla?

Instinktivt vill jag svara magen. Men jag ska känna efter den här veckan och se
  • Vixen90

Har gjort trillingnötter och lagt in sill.

Alla julklappar är klara och inslagna (förutom det som är försenat pga posten.... grrrrr). Och idag är det min favoriträtt och uppesittarbingo som gäller.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!