Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

Jag längtar till jul!!!

Nandez skrev 2019-08-24 18:54:09 följande:
    Varför skulle det vara roligt, 15 grader är inte varmt.
    Jo, det är det. Alldeles lagom varmt. 

Dessutom har jag 22 grader.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär

Jag har hittat en låda fylld med recept klippta ut tidningar. Jag hoppas på lite julrecept.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär

Nu har jag beställt vaxkakor till årets hemgjorda julkalender. Första gången jag handlar direkt från företaget istället för genom amazon, så vi får se hur det går.

• AniieeHär
    legomum skrev 2019-08-29 17:34:56 följande:
    Vaxkakor?

Vi har också hemgjord julkalender och vi kör star wars tema i år :)
    Doftljus.
  • AniieeHär

Det är faktiskt rätt enkelt att göra egna doftljus. Allt man behöver är vax, doftolja, ev ljusfärg, vekar, något att stöpa ljusen i och en kastrull. Och kanske en metallbunke om man är rädd om kastrullen. Och en del tålamod.

• AniieeHär
    Nandez skrev 2019-08-29 17:16:38 följande:
    Mjuk pepparkaka

2 ägg
    3 dl strösocker
    3 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    2 tsk kanel
    1 tsk stött kardemumma
    1 1/2 dl fil
    100 gram smält smör

Vispa ägg och socer poröst. Blanda mjöl, bakpulver och kryddor, tillsätt mjölblandningen, vätskan och sist det avsvalnade smöret. Rör om till en jämn smet, häll smeten i smord och bröad form (1 1/2 l ). Grädda i 175 grader omkring 45 minuter.

Jag saknar nejlikor, sirap och lingonsylt.
  • AniieeHär

Fick reklam i mailen idag om Bodyshops adventskalendrar. De var dock lite dyra i år.

• AniieeHär
    Woopsie skrev 2019-09-02 19:15:06 följande:
    Åh dom brukar vara härligt, men dyra ja! Vad kostade dom iår?
    Den billiga skulle kosta nästan 600, har jag för mig. 
  • AniieeHär

En vän hade tekalendern från English Tea Shop något år, minns inte om det var förra eller förrförra. Han var nöjd. Han valde mellan den och en från Teministeriet, så det blir väl den i år kan jag tänka mig.

• AniieeHär

Jag bara måste... jag blev så jäkla imponerad av företaget jag valde att köpa värmeljushållare av. Det här händer mig inte ofta.

Beställde 5 värmeljushållare med vintermotiv (present som tillägg till doftljuskalendrarna till de som ska få). Blir lite osäker eftersom summan inte stämde ink frakt som jag trodde det skulle vara men det stod även på sidan att det är fraktfritt över en viss summa och det var lite otydligt om det gällde internationellt eller ej.

Betalar med mitt i Sverige typ hopplösa Maestrokort. Funkar utmärkt.

Får ett mail 1 timme senare som är klart skrivet av en riktig person att det blivit fel, de har missat att ta fraktkostnaden för internationell frakt. Frågar om jag är villig att betala den, vilket jag självklart är.

Ytterligare 3 timmar senare får jag ny mail med länk till betallösningen med endast fraktkostnaden.

20 minuter senare får jag bekräftelse från företaget att betalningen gått igenom och att orden börjar packas.

2 timmar efter det, ny uppdatering att paketet skickats från deras lager och ett kollinummer att spåra.

Customer Service i sitt Esse.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!