Inlägg från: legomum |Visa alla inlägg
  • legomum

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2018-11-23 13:06:17 följande:

OBS rean på trademax.se är ren bluff

samma priser som förr

Tråkigt :/

Sitter själv och funderar på OM jag ska utnyttja 20% på eteriska oljor men hur jag än vänder och vrider på det så är det sjukt dyrt med frakten +tull och sedan har de 24 timmars deals varje dag i 24 dagar.... ahhh!!!!

Jag vill bo i usa....
  • legomum

Blev visst lite inköp i ändå igår. En router till storbarnet och ett legoset vi kikat på som vi behövde till barnen.

Hade heller inte en aning om att gubben gick förbi akvarieaffären och fyndade lite.

Det blev en hel del mindre än ordinarie pris men det blev mer inköp än jag tänkt. Däremot var det inget onödigt utan bra ha grejer.

• legomum
    BossHoss skrev 2018-11-27 07:48:19 följande:

Japp kom på netflix och nyafilmer i fredags..

bästa tomten ever, det är så den riktiga tomten är tror jag

Såg filmen i lördags, helt underbar. Långt ifrån alla pluttinuttiga julfilmer som the princess switch.
  • legomum
    fluu skrev 2018-11-27 09:00:40 följande:

Rimfrost och det sista fixet med paketkalendern idag. Och julgardinerna är uppe.

Avundas dig med paketkalendern... att du är klar. Vi ska iof inte göra paket för varje dag utan bygger ett "paket" i duplo så får de dra isär ena sidan som en ridå för att få sitt för dagen . Men vi har dragit ut på byggandet... slutar väl med att vi sitter på fredag kväll och tokbygger ...*andas*
  • legomum
    BossHoss skrev 2018-11-27 10:04:19 följande:

Alla liknande filmer, alltså filmer med barn och en dumsnäll tjock tomte.

Bad santa?
  • legomum
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-11-27 10:16:25 följande:

Förresten, finns skyltsöndag hos er?

Nä det har försvunnit. Tom NK har redan skyltat blev väl klart i mitten på novemer.
  • legomum
    BossHoss skrev 2018-11-27 11:57:44 följande:

Nu klassar jag den inte som en mysig julfilm med en dumsnäll tomte, men vist är den bättre än den med..

Nä snäll var inte ett ord jag skulle beskriva den filmen som. Jag läste nog din tidigare text lite för snabbt att du tyckte alla julfilmer var så snälla därav min bad santa.

:)
  • legomum

Men en sak är ändå positivt med all julbelysning inne i stan. Det är olika på varje gata och det är fint fast de hängs upp och redan lyser sedan.. jag vet inte när. Har inte varit ner på stan på ett tag.

• legomum
    UndrandeSökare skrev 2018-11-27 12:50:38 följande:

Är det nån här som ska laga julgodis innan jul?
    Vilka sorter ska ni göra?
    Nån som har något tips på recept på gott julgodis?

Ja självklart men det är egentligen rätt värdelöst då allt äts upp i raketfart.. hehe

En favorit här hemma är chokladbräck.
    Chokladkaka av den goda sorten (alltså valfri sort, vi kör med mörk)
    Rispuffar
    Lättsaltade jordnötter
    Russin (vi brukar ha i rene voltairs gula ask med tranbär, blåbar o russin)
    Smält chokladen blanda i allt, bre ut på bakplåtspapper och låt stelna.

Har inga mängdangivelser då jag bara trycker ner så mycket gott som det bara går Skrattande
    Bryt i delar.

• legomum

Allt det fina med förberedelser och mängder av godis, pepparkaksbak och glitterså finns det en sak jag lite lätt ångrar.

Det är det där med adventskalendern med en överraskning varje dag.

Barnen vaknar bara tidigare och tidigare... haha

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!