Jag längtar till jul!!!
Nu ser jag fram mot julen så man kan sätta upp julbelysningen och julpynt. Hoppas att det blir en vit jul. 

Hoppas också på en vit jul
Nu ser jag fram mot julen så man kan sätta upp julbelysningen och julpynt. Hoppas att det blir en vit jul. 

Jag längtar inte så mycket i år. Känner mest en massa stress inför det hela, iallafall till själva julafton.
Halloween är ju bara under en enda dag medan julen tycks pågå en hel månad nästan, om man räknar in alla förberedelser och även aktiviteter på adventsdagarna.
Har dock hunnit förbereda lite redan nu. Köpt en chokladkalender till mamma, en färdig sådan från caféet Berzelii choklad, så nu slipper man gå till pralinboden utse 24 olika bitar själv. Sånt tar tid.
Även provat lite julgodis för i år - skumtomtar med apelsinsmak och Sias julglassbåtar med polkagris. Helt okej båda två, om än lite smaklösa kanske.
Tack, det var snällt sagt av dig 😊
Jo, kanske skulle man hålla sig i ett lite mindre format under juletider. Blir så stressat annars, konsumtionshets och sånt som reklammakarna ska trigga oss till under dessa helger.
Finns en anledning till att man själv föredrar de lite enklare högtiderna likt påsk och midsommar, framför jul och nyår, då allt måste vara så storslaget.
Jag och barnens pappa separerade förra våren så förra året fick jag och barnen själva bestämma när vi skulle börja pynta samt sätta upp granen (plastgran). I våras flyttade jag och barnen till en trea och idag insåg jag att jag behöver fler stjärnor. Adventsstakarna kommer inte att få plats i fönstren dock pga alla blommor. Men det kommer att pyntas till första advent! Och då kommer granen upp också även om det är utan kulor utan bara ljus.

Ja, nu dröjer det inte länge tills man får hänga upp den där tygkalendern på väggen igen. Ni vet, en sån där med siffror markerade på varje sida och ett litet hänge för varje siffra upp till 24. Där man hänger små minpaket för barnen att öppna varje morgon.