Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2025-11-25 18:29:25 följande:
    Ja,det gör det. Glad Jag tänkte sätta igång lite smått imorgon med lite dukar och gardiner bl a. Glad
    Julgardinerna är uppe i köksfönstren, dom är inte jätte juliga, ganska neutrala
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-11-25 20:40:20 följande:

Har kollat på några Youtubevideor med Jocke och Jonna idag, alla de avsnitt när de ska bygga pepparkakshus tillsammans. Bjuder på både julstämning och en del sköna skratt, hehe! 

Okej, inte sett
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-11-26 21:47:11 följande:
    Ok. Har satt upp ett par gardiner och lagt ut en duk. Ska försöka fixa resten imorgon och ta fram ljusstakar och stjärnor med,hade jag tänkt. Glad
    GladTomte
  • Nandez
    RaYzLeR skrev 2025-11-26 23:13:22 följande:

Jag satte upp adventsljusstakarna i köket idag och julbyn på vardagsrumsbyrån. Adventsstjärnan gick sönder så jag har beställt en ny på Amazon som kommer på tisdag. Sen så får vi inte glömma tomtenissen i ull på köksbyrån. Glad

RaYzLeR skrev 2025-11-26 23:14:43 följande:

Just ja, jag satte ju upp julgardinerna i köket också. Glad

MysigtGladTomte

• Nandez
    RaYzLeR skrev 2025-11-30 16:24:42 följande:
    Jag har beställt en adventsljusstake men den kommer inte för ens på fredag, så får tända första ljuset då. Glad
    Det  går bra att tända ljus alla dagarGlad
  • Nandez
    Aniiee skrev 2025-11-30 17:03:52 följande:

Tittar in för att önska er en glad första advent. Är inte för många lussebullar.

Tack detsamma 
  • Nandez
    RaYzLeR skrev 2025-11-30 17:11:26 följande:
    Ja jag ska nog ha den tänd en liten stund varje dag. Glad
    Aniiee skrev 2025-11-30 17:03:52 följande:

Tittar in för att önska er en glad första advent. Är inte för många lussebullar.

Glad första advent till dig med. Jag har ätit en halv lussebulle på jobbet den här julen. Skrattande
    Glad
  • Nandez
    RaYzLeR skrev 2025-11-30 19:41:23 följande:

Ska ni följa årets julkalender på SVT, "Tidstjuven"? Jag tycker att förra årets julkalender "Snödrömmar" var riktigt bra. Glad

Kan titta på nåt avsnitt men inte så mycket mer sen dottern växte upp
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-11-30 19:53:14 följande:
    Jag tror att många föräldrar följer julkalendern tillsammans med sina barn men vi som bor själva struntar nog i detta, de flesta iaf. 

Hela min familj har iallafall köpt/fått chokladkalender för i år, alla utom jag då. Ser inte riktigt poängen med en chokladkalender, det känns så futtigt att bara få äta en enda chokladbit per dag Solig  så jag skippar den. 

Var på ett trevligt adventsfika förut med tända ljus, gott sällskap och så läste modern min upp första versen i adventsdikten. Alltid lika trevligt. 
    Chokladkalender är inget vi brukar ha heller
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-11-30 17:45:55 följande:
     Tack detsamma! Har tänt första ljuset och dottern har bakat pepparkaksbollar doppade i choklad. Så det blev lite gofika också. Glad
    Låter gott
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-11-30 22:22:43 följande:
    Det var det. Farligt gott. Glad
    Tror jag detGlad
  • Nandez
    Anonym (Tiden går snabbt) skrev 2025-12-01 04:47:54 följande:

Julgardiner uppsatta. Klarröda med små vita nissar på. Juligt värre Tomte

FintGladTomte
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!