Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Nandez skrev 2024-12-29 23:01:02 följande:

Då är julen över för denna gångGlad

Ja,det gick fort.
  • molly50
    Mayjel skrev 2024-12-29 23:36:24 följande:
    Bildgooglade lite på din älgrätt. Såg riktigt gott ut Tungan ute 
    Det är väldigt gott! Rekommenderas starkt. Glad
    Nackdelen är att det kan ta lång tid att tillaga.
    Man måste nästan börja dagen före den ska ätas.
    Men det är värt det i slutänden. Tungan ute
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:28:24 följande:

Nån mer som bara tagit det lugnt idag? Jag har själv sovit typ halva dagen. 

På ett sätt så älskar jag julen men i andra avseenden hatar jag den, hatar all stress som griper sig fast. Den är svår att skaka av sig också. Men tror att jag kan slappna av nu äntligen. 

Jag har också bara slappat idag. Så skönt! Glad
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:34:08 följande:
    Finemang! Hoppas att tjälknölen smakade Tungan ute
    Det gjorde den! Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2025-10-28 16:18:40 följande:

Börjar längta efter ute belysningen nu när det börjar bli mörkt så tidigt

Jag har tjuvstartat litegrann och satt en liten slinga i en ljungkruka. Glad
    Har ett par andra slingor som sitter ute också,men som inte är tända än.
    Såg att en granne hade tänt sin idag. Glad
  • molly50
    RaYzLeR skrev 2025-10-28 16:24:04 följande:

Nu ser jag fram mot julen så man kan sätta upp julbelysningen och julpynt. Hoppas att det blir en vit jul. Glad

Har börjat planera lite smått för pyntandet och vad jag ska göra för godis,mat,baka osv. 
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-10-28 16:28:03 följande:

Jag längtar inte så mycket i år. Känner mest en massa stress inför det hela, iallafall till själva julafton. 

Halloween är ju bara under en enda dag medan julen tycks pågå en hel månad nästan, om man räknar in alla förberedelser och även aktiviteter på adventsdagarna.

Har dock hunnit förbereda lite redan nu. Köpt en chokladkalender till mamma, en färdig sådan från caféet Berzelii choklad, så nu slipper man gå till pralinboden utse 24 olika bitar själv. Sånt tar tid.

Även provat lite julgodis för i år - skumtomtar med apelsinsmak och Sias julglassbåtar med polkagris. Helt okej båda två, om än lite smaklösa kanske.

Har provat de nya skumtomtarna och julglassbåtarna. Tyckte de var goda. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2025-10-28 21:10:03 följande:
    Är så sugen på att tända
    Ja,det är samma här. Glad
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-10-28 21:10:09 följande:
    Vad bra! Även testat de nya Dumle winter edition? De är goda, särskilt kolan med mandarinsmak. Mintdumlen går inte heller av för hackor Glad
    Ok. Nej,de har ja inte provat. Men tack för tipset! Glad
  • molly50
    Anonym (Julkul) skrev 2025-10-29 15:25:34 följande:
    Problemet är att jag har ingenstans att flytta dem till iaf ingenstans där de får dagsljus och jag har ingen lust att de ska dö.
    Jag har samma problem. De rum där jag skulle kunna ställa blommorna är för märka så där riskerar de att dö. Jag brukar dessutom köpa julstjärnor varje år som gärna vill ha solljus.
    Men jag brukar lösa det med att ställa ljusstakarna på själva fönsterkarmen och så får blommorna stå på fönsterbrädet. Glad
  • molly50
    molly50 skrev 2025-10-29 15:41:14 följande:
    Jag har samma problem. De rum där jag skulle kunna ställa blommorna är för märka så där riskerar de att dö. Jag brukar dessutom köpa julstjärnor varje år som gärna vill ha solljus.
    Men jag brukar lösa det med att ställa ljusstakarna på själva fönsterkarmen och så får blommorna stå på fönsterbrädet. Glad
    *Märka = mörka.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!