Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

RaYzLeR skrev 2025-10-28 16:24:04 följande:

Nu ser jag fram mot julen så man kan sätta upp julbelysningen och julpynt. Hoppas att det blir en vit jul. Glad

Har börjat planera lite smått för pyntandet och vad jag ska göra för godis,mat,baka osv. 
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-10-28 16:28:03 följande:

Jag längtar inte så mycket i år. Känner mest en massa stress inför det hela, iallafall till själva julafton. 

Halloween är ju bara under en enda dag medan julen tycks pågå en hel månad nästan, om man räknar in alla förberedelser och även aktiviteter på adventsdagarna.

Har dock hunnit förbereda lite redan nu. Köpt en chokladkalender till mamma, en färdig sådan från caféet Berzelii choklad, så nu slipper man gå till pralinboden utse 24 olika bitar själv. Sånt tar tid.

Även provat lite julgodis för i år - skumtomtar med apelsinsmak och Sias julglassbåtar med polkagris. Helt okej båda två, om än lite smaklösa kanske.

Har provat de nya skumtomtarna och julglassbåtarna. Tyckte de var goda. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2025-10-28 21:10:03 följande:
    Är så sugen på att tända
    Ja,det är samma här. Glad
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-10-28 21:10:09 följande:
    Vad bra! Även testat de nya Dumle winter edition? De är goda, särskilt kolan med mandarinsmak. Mintdumlen går inte heller av för hackor Glad
    Ok. Nej,de har ja inte provat. Men tack för tipset! Glad
  • molly50
    Anonym (Julkul) skrev 2025-10-29 15:25:34 följande:
    Problemet är att jag har ingenstans att flytta dem till iaf ingenstans där de får dagsljus och jag har ingen lust att de ska dö.
    Jag har samma problem. De rum där jag skulle kunna ställa blommorna är för märka så där riskerar de att dö. Jag brukar dessutom köpa julstjärnor varje år som gärna vill ha solljus.
    Men jag brukar lösa det med att ställa ljusstakarna på själva fönsterkarmen och så får blommorna stå på fönsterbrädet. Glad
  • molly50
    molly50 skrev 2025-10-29 15:41:14 följande:
    Jag har samma problem. De rum där jag skulle kunna ställa blommorna är för märka så där riskerar de att dö. Jag brukar dessutom köpa julstjärnor varje år som gärna vill ha solljus.
    Men jag brukar lösa det med att ställa ljusstakarna på själva fönsterkarmen och så får blommorna stå på fönsterbrädet. Glad
    *Märka = mörka.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-10-31 15:18:35 följande:
    Jag har ett par konstgjorda julstjärnor då julstjärnor är giftiga för katter. Inte för att han tuggar på växterna men för säkerhets skull gör vi så
    Ok. Ja,det är inte bara för katter. Vi har inga katter,men andra djur. Men julstjärnorna står alltid oåtkomliga för dem.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-10-31 15:20:07 följande:

Inte långt till första advent😀

Nej,bara några veckor kvar nu. GladTomte

Tänkte kolla mina uteslingor och kanske sätta upp dem i helgen. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2025-10-31 15:37:20 följande:
    Japp😁🎅🤶

Vi har en slinga som sitter uppe året om då den var lite jobbig att få upp (högt läge). Men den är inte tänd förutom jultidSkrattande

Är så sugen att ta fram dom andraGlad
    Ja,det är samma här. Glad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!