Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Anonym (Julkul) skrev 2025-10-31 16:19:43 följande:

Min Twinkly-slinga på balkongen är just nu orange och gul eftersom det är Halloween. Sen blir den röd och grön älskar att kunna byta färg på den eftersom då kan den sitta uppe året runt.

Låter mysigt. Glad Själv föredrar jag varmvitt.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-11-01 14:50:49 följande:
    Samma här

Det enda som har lite färg är domherrarna, en kort slinga som vi har i tujorna vid altanen utanför huset
    Ok. Ja,vi hade en färgad,blinkande slinga tidigare. Men när den gick sönder så köpte jag en varmvit. 

Idag tänkte jag gå ut och se om mina slingor fungerar och ev. sätta upp dem. Har sett att fler och fler har gjort det här så det känns ok ändå att göra det nu. Glad
    Det är ju så mörkt ute på kvällarna nu också.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-11-02 14:47:28 följande:
    Inte sett nån här ännu men har å andra sidan inte varit ute när det varit mörktSkrattande

Det dröjer nog inte så länge till innan vi sätter upp dom, det är verkligen beckmörkt på kvällarna
    Ok. Jag har varit ute på balkongen nå´n gång efter att det blivit märkt. Och just nu så är vi hundvakt och då behöver man ju gå ut även när det är mörkt. Glad

Ok. Ja,det blev inget av här idag. Varit lite trött idag. Men får se om jag tar tag i det imorgon. Glad
  • molly50
    Anonym (Längtar inte) skrev 2025-11-02 15:29:24 följande:

Ännu en jul då jag får se mina barn får mindre pengar ifrån mormor och morfar än sina kusiner..... 
    Inget jag ser fram emot. 

Vad trist! Obestämd Har du pratat med dem om det?
  • molly50
    Anonym (Julkul) skrev 2025-11-02 19:00:06 följande:

Idag åkte första stjärnan upp. Min mormors mors gamla stjärna. Visade den för mamma igår och vi upptäckte att några småbitar lossnat. Limmade igår och istället för att lägga undan den i en månad så hängde jag upp den i mitt kök istället. Den är i trä och från första halvan av 1900-talet. Min gammelmormor var född 1900 blankt så den kan vara äldre också. 

Vad mysigt! Gillar gammalt julpynt. Men även nytt. Har gärna en blandning av det. Glad
  • molly50
    Anonym (Julkul) skrev 2025-11-02 22:12:11 följande:
    Ja, jag gillar en mix, även i granen. Bild på stjärnan 
    Ja,det är samma här. Har gamla julgranskulor kvar sen jag var barn. Och även nya.

Vilken fin stjärna! Måste vara roligt att ha kvar. Glad
  • molly50
    Anonym (Längtar inte) skrev 2025-11-03 19:36:38 följande:
    Nej inte direkt men dom anser de gör rätt när de ger samma summa pengar per familj.  Min syster som har 1 barn får då mer såklart (jag har 3) och min bror som inte har barn får allt själv....
    Det är bara så det är men känns som en är mindre värd 😓
    Men det tycker jag faktiskt att du ska ta upp med dem. Tids nog så är barnen stora nog att förstå också.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-11-03 19:46:02 följande:
    Hopp att du varit piggare idagGlad
    Jadå. Har varit hundvakt åt svärföräldrarnas valp i helgen så det har varit fullt upp. Glad
    Men idag åkte slingorna upp. Glad
    Måste bara kolla en av dem imorgon,i dagsljus,då jag inte fick den att fungera.
    Maken får hjälpa mig som är bättre på så´nt där. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2025-11-03 20:26:31 följande:
    Vad skönt. Mysigt med valp, så fulla av bus och energiGlad

Snart åker nog slingorna upp här ocksåGlad
    Ja,det är det. Men mycket jobb också. Men det är det värt. Glad

Ja,jag ska kolla en av granarna också. Brukar ha en utanför dörren och jag vill minnas att batterierna tog slut i den väldigt fort förra året. Så antingen så är det något fel och vi får köpa en ny eller så kanske maken kan fixa den med. Tur man har en händig karl. Glad
  • molly50
    Anonym (Längtar inte) skrev 2025-11-03 20:26:58 följande:
    De förstår, största är 16 och minsta 8. De tycker det är orättvist men jag förklarar att presenter är inget man kan kräva och att mormor och morfar vill göra så här. 
    Jag är ganska säker på vad de skulle svara ändå om jag tog upp det, att då får ju vi som familj mer eftersom vi är flest, de ser bara oss som en enhet, inte som individer.  
    Ok. Ja,det är ju lite trist. Men då är det väl som det är.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-11-03 20:38:56 följande:
    Ja, det är detGlad

Har också en händig karl, det är han som fixar utebelysningenSkrattande
    Ja,det kan vara bra att ha. Glad
    Jag brukar kunna fixa utebelysningen själv. Men när det krånglar så brukar han få hjälpa till. Och om det ska upp högre än jag når. Han är ju lång så då kan han hjälpa till. Glad
    Nu har vi balkongen kvar där det ska upp lite högre.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-11-03 21:00:37 följande:
    Skrattande

Tidigare har vi hjälpts åt men sitter i rullstol numera. Så nu kan jag inte göra sånt längre
    Ok. Ja,då kan jag förstå att det blir svårt. 
  • molly50
    Anonym (Terese) skrev 2025-11-04 08:45:33 följande:

Gillar julen, men är ingen fantast. Pyntar tidigast 1:a advent.
    Men i år ska jag och ena barnet med familj åka till Nordens största julmarknad, Huseby Bruk, utanför Växjö, redan i mitten av november. Ska se om jag hittar en fin krans att ha på insidan av ytterdörren. 

Det låter mysigt. Synd att jag bor lite för långt ifrån.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!