Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Jag längtar till jul!!!

Har ingen om vad jag ska ha på mig....ammar ju och är storlek 48 så det är inte lätt...men det blir bara vi härhemma i allafall...men nått lite snyggt vore ju kul....

ja inte liksom mysbyxor och t-shirt i allafall....har en vinröd klänning som jag bara haft en enda gång..men den är lite förstor...kanske får ta fram symaskinen

(ska ändå sy nya gardiner till dotterns rum till advent, mossgröna sammetsgardiner med guldfrägade omtag med tofsar. Så ska hon ha rödmetalic stjärna i sitt fönster)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-11-10 15:25:34 följande:

Funderar på denna..... Med en liten svart Bolero upptill

www.asos.com/ASOS/ASOS-Maternity-Rouched-Dres...

Eller möjligtvis denna.....

www.asos.com/ASOS/ASOS-Maternity-Exclusive-Dr...

Den sista funkar ju till nyår också iom att den inte är röd.....

Vad tycker ni?? 

Jag tycker den blå då den röda liksom hade fel röd färg enlig mig...tycker en röd klänning på julen ska vara julröd...men naturligtvis är smaken som baken.....delad =)
  • VildVittra
    Flisan79 skrev 2011-11-11 11:42:33 följande:
    Tänkte för första gången göra julkort med fota av barnen. Måste bara lyckas ta ett bra kort på alla tre

Samma här, ska försöka få till foton i morrn så det är dagsljus. Ska lägga alla tre på golvet med huvudena mot varandra och försöka ta en bild uppefrån. Stora sonen kan ju ligga still, han är liksom 7 år...och mini är bara 2 månader..han ligger där man lägger honom...men hur jag ska få tösen på 19 månader att ligga där har jag ingen aning om i dag haha. Blir inte lätt men ska försöka i allafall.

Visar resultatet här sen...får se om det blev nått. Sen blir det nog VistaPrint och sätta i hop nått där då jag inte är bra på att göra själv.

• VildVittra

Ålrajt..klara då.

Så blir de...första gångnen någonsin vi gjort foto-julkort.
    Jag tycker de blev rätt ok.

Vad tycker ni?
  • VildVittra
    Eleonor01 skrev 2011-11-14 15:52:26 följande:
    Äntligen fick jag hem min röda klänning från Nelly! Men jävla skit den va trasig!!!! Struntar i den klänningen nu. Det verkar som om det är dömt att misslyckas! :(
    Men vad i f*n TRASIG!??!?!
    Hur attans sunkigt!!!
    Jo verkar inte som det ska bli den klänningen va?

Har du nån annan plan?
  • VildVittra
    Pigelinen skrev 2011-11-15 20:25:06 följande:
    HAde hoppats att hitta online, har inte ork att åka runt o titta med två småbarn o nyop, menjag får kanske ta en tur till stan ändå...

Någon som har köpt Allt om mat nya julkokbok? www.bokus.com/bok/9789113038414/julkokboken/
    Tradera?

Den här tycker jag var snygg >> http://www.tradera.com/adventsljusstake-gnosjo-typ-2014-1960-70-talet--auktion_202907_143386988

Hade jag inte redan köpt ny hade jag budat på denna
  • VildVittra

Plantagen har ju några fina vita...måste det vara i trä...den i metal var snygg annars på Plantagens sida

• VildVittra

Nu på söndag den 20de blir det årets första julmarknad för oss

Tjolöholms Julmarknad

Med tre barn fast bebisen ligger ju i vagn och lillan kan vi förhoppningsvis ha i vagnen också (syskonvagn) så i teorin är det bara 7 åringen att hålla reda på haha.
    Min man knorrar över att det är dyrt (100 kr per vuxen i inträde + 20kr parkering), han tycker marknader ska vara gratis för man ska ju ändå handla där. Betala för att få handla tycker han är knäppt! MEN vi åker ändå sa jag! HA!

Jag och 7åringen tycker det ska bli jättekul och han ska skriva sin önskelista nu  kväll så den är klar "ifall tomten är där" =) Sötisen!!

Sen 3 eller 10 dec blir den andra julmarknaden vi ska på, Toftas....hoppas det kommit nån attans snö DÅ i allafall.

• VildVittra

wooohooo vi tjänar 20 spänn =)

Då blir det mer kanderade mandlar åt mig MUMS!!!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!