Inlägg från: Starbaby |Visa alla inlägg
  • Starbaby

Jag längtar till jul!!!

skruttarnas mamma skrev 2012-11-24 13:05:33 följande:
    funderar på att baka men vet inte vad...

vet någon föresten något julgodis med kondenserad mjölk och/eller jordnötssmör?? 
    Koka burken med mjölk så det blir en kolasås och gör en rocky road med klickar av jordnötssmör och kolasås kanske?
  • Starbaby
    saronica skrev 2012-11-24 20:07:11 följande:
    Hur tänkte jag när jag bestämde mig för att inte fika/ äta godis / snacks hundra sista gravid dagarna....
    Vaaa varför då? Är du inte klok hahaha.
  • Starbaby
    az81 skrev 2012-11-26 09:15:58 följande:
    Just nu tackar jag min lyckliga stjärna att jag redan var klar med alla julklappsinköp. Jag råkade ut för en olycka i torsdags när jag var uppe i Stockholm för en anställningsintervju som medförde ambulanstransport och 10 timmar på ortopedakuten på st görans. Är nu mer eller mindre icke rörlig. Så jag kan inte göra så mycket förberedelser inför advent eller jul alls just nu. Jag som hade massor av idéer och planer inför årets advent och julhelg.
    Nej men fyy, stackars dig :( Tur att man kan shoppa online :)
  • Starbaby
    tahira skrev 2012-11-26 11:58:21 följande:
    Här är lite av det julpyntet jag fick i lördags! Jag orkade bara fota en del av det, men vi fick en del tomtar och kulor och klassiskt pynt också.

Inte världens bästa kamera, och det mesta har jag inte packat upp ännu

Åååh så fint - de där mumin muggarna skulle jag också vilja ha.
  • Starbaby
    Mama Mia skrev 2012-11-26 19:52:09 följande:

För mig är det juligt! För jag misstänker att det är samma som min mormors julstjärnor, som vi kallar dom, fast annan form. Men så är ju hon finsk också...
    (Fast sen råkar väl jag vara den enda i hela släkten som inte tycker om dom )
    Ja det är samma, jag gillar halvmånen bättre, tycker det smakar bättre med sylten i varje tugga men det är exakt samma bakverk bara annan form.
  • Starbaby
    tahira skrev 2012-11-27 12:54:19 följande:
    Igår smygstartade jag lite och satte upp en stjärna.

Dålig bildkvalitet eftersom jag tog med mobilen bara:

Jättemysigt :)
  • Starbaby

Spöregn i Sthlm idag - önskar det var snö Rynkar på näsan Nästan alla julklappar färdighandlade och inslagna. Jätteskönt att ha det mesta fixat innan det ens är första advent. Några få saker som ska beställas innan jul men det hinner vi. Sambon fyller år också första advent så det blid dubbla presenter att inhandla.

Hur har ni andra gjort? Har ni shoppat färdigt julklappar?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!