Inlägg från: Fluffig |Visa alla inlägg
  • Fluffig

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2012-11-27 13:34:26 följande:
    Fluffig: Åh,vilka fina bilder! Nu blir jag ju ännu mer sugen på att börja med mitt. Jag kanske skulle börja med att stryka dukar och gardiner i alla fall.

^^ Jag orkade inte vänta med att plocka fram den. Men ska ställa mig och stryka sen. Nu har de förresten satt upp pyntet mellan husen här. Antar att de tänder dom till första advent.
  • Fluffig

Försökte mig på att göra rocky road idag. (Lite annan variant) men det gick åt hel****. :-\ Chokladen ville inte smälta! Det blev en stor chokladklump. Vet inte vad som blev fel.. Ska göra ett nytt försök i morgon.

• Fluffig
    Esmis skrev 2012-11-30 22:05:50 följande:
    Kan det ha kommit vatten i chokladen (om du smälte över vattenbad)? Då brukar chokladen se ut som en skum klump.

Vilka juliga bilder:)

Tror också det. Men det måste ha varit minimalt med vatten isf. Fick slänga 800 g choklad o_O
  • Fluffig

<3 När första ljuset brinner

står julens dörr på glänt

då gläds vi åter alla att fira få advent. <3

• Fluffig

[quote=67788569][quote-nick]Fluffig skrev 2012-12-02 06:27:03 följande:[/quote-nick][/quote]texten kom inte med.

då gläds vi åter alla att fira få advent. <3

• Fluffig

Varför blir det fel hela tiden?!

då gläds vi åter alla att fira få advent.<3

• Fluffig

då gläds vi åter alla att fira få advent.<3

• Fluffig

Jag är ju så fruktansvärt sugen på att ta upp granen redan idag ^^ Dock inte pynta den mer än med ljusslingan.

• Fluffig
    sassus skrev 2012-12-06 10:33:22 följande:
    Tror att sambon och dottern åker och hugger granen på söndag, sen får den nog vila i källaren ett tag innan vi sätter upp den. Funderar på att ta upp den och först bara sätta ljus i den, och sedan faktiskt inte klä den förrän dan före dopparedan. Finns en tjusning med att klä granen till uppesittarkväll, medan skinkan är i ugnen tycker jag ändå

Julen en det härligaste som finns, men nu har det hänt en massa tråkigt i min brors familj, och som min mamma sa "kunde det inte vara påsk eller nåt istället nu?" Man är så extra skör runt jul.. 
    Så tänkte jag också. Fast vi har plastgran. Men att bara ta upp den och ha i ljusslingan och sen resten dagen innan julafton. ^^
  • Fluffig

Hur länge håller ett byggt pepparkakshus? Alltså hur länge kan det stå innan det inte går att äta.

• Fluffig
    kickan89 skrev 2012-12-09 17:22:18 följande:
    Här har också varit en julig helg i sambons släkt är det tradition att fira lucia hemma hos hans gammelmormor, barnen går luciatåg och så fikar vi i år blev det igår eftersom lucia är på en vardag. Idag är vi hos svägerskan och bakar pepparkakor

Nästa helg blir det nog pepparkakahus hemma samt klä granen (tror att jag fått med sambon på att hugga en egen! Haha).

Så mysigt att läsa om allas julpyssel

:-P Så långt innan Lucia. Trettonde är ju på torsdag så då skulle det varit mer rimligt med Lucia nästa helg.
  • Fluffig

Nån som har förslag och recept på såser som passar till julbordet? Hittar bara massa med senap o_O

• Fluffig

Ingen som har recept på nån god sås som passar till julbordet? Och som är utan senap.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!