Inlägg från: GrimbartStrike |Visa alla inlägg
  • GrimbartStrike

Jag längtar till jul!!!

sassus skrev 2012-11-21 20:27:08 följande:
    Ja, det skulle vara fint, men problemet är att jag är ganska urfattig nu innan jul. Min lilla föräldrapeng ska räcka till mycket julklappar
    Känner igen det där, skulle så gärna ha en stor fin julby men huu vad dyrt det är!

Ett stort fat med kottar? En stor vas med granris? Gratis och superfint!  
  • GrimbartStrike
    Koppkaka skrev 2012-11-22 15:53:11 följande:
    Nu har jag två pumptvålar att välja på till jul. Båda från ÖB (Gunry), en med äpple/kanel och en med pepparkaka! Fanns apelsin/nejlika också
     Åh, den med nejlika vill jag ha! Blir en tur till öb :)
  • GrimbartStrike
    ugglan skrev 2012-11-22 22:47:06 följande:

Behöver hjälp med ett riktigt världsproblem.. Vilken julgardin till köket är finast?
    Och jag röstar på den understa

Bara för att jag älskar "Tomten", blir nästan gråtmild av att läsa den - så fin Tomte 
  • GrimbartStrike
    GrimbartStrike skrev 2012-11-23 15:10:42 följande:
    Enligt klart.se ska vi få 50 mm snö torsdag till söndag nästa vecka! Förvånad

Med snö räknar man väl ca 1mm nederbörd = 1 cm snö!
    50 mm nederbörd ska det såklart stå, vilket borde vara ca 50 cm i snöform.
  • GrimbartStrike
    GrimbartStrike skrev 2012-11-23 15:10:42 följande:
    Enligt klart.se ska vi få 50 mm snö torsdag till söndag nästa vecka! Förvånad

Med snö räknar man väl ca 1mm nederbörd = 1 cm snö!
    Och räknar jag ännu flera dagar så ska det komma EN METER snö mellan nästa onsdag och torsdagen därpå, det ska typ snöa 8 dagar i rad!
    Undrar om den prognosen håller i sig? 
  • GrimbartStrike
    molly50 skrev 2012-11-27 12:34:30 följande:
    Det snöar här idag,men det verkar vara mest blötsnö. ;-/ Hoppas det blir lite kallare så det får ligga kvar åtminstone. Det verkar komma mer snö imorgon och på torsdag också.
    NU har det börjat snöa här, värst vad långsamt det gått norröver, ingen blötsnö här iaf

Vad mysigt med alla bilder, ös på med flera så att man får lite inspiration  
  • GrimbartStrike
    molly50 skrev 2012-11-27 19:52:28 följande:
    Vart i Dalarna bor du?   

Jag bor i Falu Kommun, men ute i buschen .-D
  • GrimbartStrike
    sassus skrev 2012-11-28 10:23:16 följande:
    Då blir det nog en stor ljusstake i köksfönstret. Det röstade sambon också på Då är ju frågan, vart hittar jag en fin som inte kostar skjortan?
    Rusta har 11-armars för 299:-
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!