Inlägg från: MeraMia |Visa alla inlägg
  • MeraMia

Jag längtar till jul!!!

Eena skrev 2012-10-24 10:25:52 följande:
    Hej! Hög tid att hoppa in för året! 
    Längtar något förskräckligt efter julen men samtidigt är det den här tiden innan som nästa är mysigast enligt mig... Läste 101 idéers jultidning (eller vad den nu heter) i helgen och känner mig så sugen på att fixa massa nytt till i år och då behöver man gott om tid

Någon som har koll på var man kan köpa frigolit billigt? Såg ett så härligt julpaket klätt i mossa i tidningen som jag är sugen på att göra... 

Såg också det paketet i mossa och blev lite sugen...

Istället för frigolit kan du ta tidningspapper och gladpack.
    Knöla ihop massa bollar och lägg dom tätt bredvid varandra. Sen formar du till ett paket och lindar runt flera varv med gladpack. Plasten måste täcka allt tidningspapper annars sugs vatten upp från mossan, och paketet blir mjukt och rasar ihop. Vill du ha väldigt stadigt kan du ta ståltråd och fixera med.

Det funkar på dörrkransar så det borde funka på detta också :)    

• MeraMia

Älskade Leksakernas Julafton när jag var liten, men jag vet inte om den finns på DVD.

">

• MeraMia

Ica Maxi är igång! Strosade runt i en halvtimme på julavdelningen och lyssnade på julmusik :)
  • MeraMia
    Fluffig skrev 2012-10-31 14:31:55 följande:
    När brukar ni börja sätta upp julpyntet? Och när kommer de lite mer juliga kläderna fram? (Typ mer rött, vitt, grönt, glittrigt, stickat osv) Tomte

Jag tar fram allt julpynt 1a advent. Julgranen åker oftast upp 20-22 december. Tycker det är mysigt att kunna njuta av alla julsaker innan julafton.

Juliga kläder blir det på fester i december och såklart under julhelgen. Inte så mycket till vardags.
  • MeraMia
    sassus skrev 2012-10-31 19:40:57 följande:
    Gud vad jag älskar den här tråden. Man blir så glad av att gå in här och läsa lite I år ska vi fira jul hemma hos oss, och det ska bli så skönt att få vara hemma och mysa. Dock kommer det inte bli riktigt som jag vill ändå, eftersom min sambos mamma har en förmåga att styra och ställa. Men hon gör det med välmening, så det går bra ändå. Jag längtar dock nästan ännu mer till den 14 dec då våra kompisar kommer hit, och vi byter julklappar. I år kommer även Jönköpings lucia till lekplatsen utanför oss, så då blir det julklappasbyarkväll de lux

Någon som vet om det fortfarande finns röda metallavdentsstjärnor att köpa någonstans? Hittar bara i guld. Röda är så fina tycker jag

Det finns röda metallstjärnor på lampan.se och commershuset.se fast inte de där klassiska om det var en sån du va ute efter.
  • MeraMia
    Eena skrev 2012-11-09 14:24:56 följande:

Jag tycker 101 idéers är en av de bästa. Så mycket mysiga tips! Sen prenumerar jag på Allt om Mat och deras senaste nummer fokuserade mycket på glöggmingel och julgodis och hade mycket jag vill testa i år.

Jag håller med. Köpte 101 idéer och njööööt :) Nu har jag även "gillat" deras sida på Facebook och dom lägger upp tips, länkar och fina bilder ganska ofta. Har fått massor med jul-inspiration därifrån!
  • MeraMia
    Pigelinen skrev 2012-11-09 15:20:06 följande:
    Vi är ett tjejgäng på ca 10st som ska ha lite julfest där vi ska ha knytis. Min uppgift har blivit att skriva vad alla ska ha med sig. Tanken är dessutom att alla ska ha med sig för ungefär samma summa... kan någon hjälpa mig? ;)
    Tänkte först att skriva ner allt man kan tänka sig vilja ha på ett julbord och sen sortera ihop det i ca 10 lika stora "högar"...

Julskinka och senap
    Julbröd o ost
    Janssons
    Köttbullar o Rödbetsallad
    Prinskorv
    Potatis
    Ägghalvor
    Sill
    Lax
    Dessert
    Julgodis

Har jag "glömt något"?
    Leverpastej, kalvsylta, julkorv?
    Bruna bönor? 
    Gröt eller Ris a la Malta? I så fall- kanel, socker, mjölk, mandel och/eller saftsoppa.

Inget av det jag nämnt är nåt jag själv äter så jag har full förståelse om ni skippar detta! ;)  

Ska ni ha kaffe så får väl nån ansvara för kaffe, mjölk och socker. Eller te om nån hellre dricker det.  
  • MeraMia
    ugglan skrev 2012-11-22 22:47:06 följande:

Behöver hjälp med ett riktigt världsproblem.. Vilken julgardin till köket är finast?
    Röstar på den översta!
  • MeraMia
    MissSandra skrev 2012-11-23 08:58:15 följande:
    Men vilken fin lampa som var i fönstret MeraMia. Jag röstar också på tontegardinen.

Det va inte jag som lade in bilden så jag vet inte var lampan kommer ifrån.

Tycker själva tyget och upphängningen är snyggare på den nedre men jag föredrar bilden på amaryllisen. 
  • MeraMia

Julklappstips!!!

Jag gick in och beställde julklappar på Ellos igår. Bland annat Wii tv-spel och Lego som brukar va rätt dyrt i alla affärer. Fram till imorgon 25 nov finns ett skitbra rabatterbjudande. Handla för 800 och få 400 kr rabatt. Så jag köpte julklappar som va värt 1600 men betalade 800! Jag är sååå nöjd med mig själv :) 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!