Inlägg från: kickan89 |Visa alla inlägg
  • kickan89

Jag längtar till jul!!!

Enligt Facebook snöar det i hela Södertälje men jag ser ingen snö, så tydligen överallt utom hus mig :P

Nu har vi bestämt att ha kalas för vår dotter den 10/11 och då blir det banne mig saffransbullar! Kanske pepparkakor med ;) vågar man slå till på lite glögg också tro? :P

• kickan89

Vilken besvikelse det blev när jag skulle slå in lite julklappar med det helvita papperet från rusta. Det var ju helt genomskinligt :( någon som vet vart man kan köpa helvitt omslagspapper som inte syns igenom? Vill ju ha vita paket med röda snören

• kickan89

Jag fick vira papperet typ 4 varv runt och då såg man bara lite igenom. Men det gick knappt att tejpa ihop då för att det blev så tjockt. Får kolla panduro då :)

• kickan89

Mysiga traditioner ni har dan före dan när jag var liten hade vi aldrig uppesittarkväll utan jag och min syster gick alltid och la oss så tidigt vi bara kunde för att det skulle bli morgon fort :P hörde talas om uppesittar kväll först i tonåren.
    Sen började jag jobba i butik så då blev det att sitta i kassan hela kvällen den 23 haha. Så har egentligen inga riktiga traditioner där. Men de senaste åren som vi firat jul med min mamma och den sidan av släkten har alla syskon och min sambo och nu sist även dotter sovit över hos mamma och haft kvällsmys med god mat, onyttigheter och inslagit av sista julklapparna. Bingolotto för de som vill mysigt att samlas redan kvällen innan förrförra året då vi skulle fira med sambons släkt och min pappa så kom pappa, syrran och hennes dåvarande pojkvän hit och spelade Bingolotto, åt julgodis och lussekatter och så gjorde vi köttbullar och julskinka som man kunde snaska på med lite snörgås bytte även julklappar med syrrans kille som inte skulle vara med på julafton. Tycker det är så mysigt kvällen innan med allt pynt och alla förväntningar lite tända ljus, lussekatter och familjemys är ju oslagbart ;)

• kickan89

Håller med om de röda tallrikarna ;)

• kickan89

Igår var vi på IKEA och jag suktade efter alla gulgrejer :P Pyntet får dock vänta lite, måste få fram det vi redan har och gå igenom först och det blir nog inte förrän i december haha. Men lite julpapper blev det i alla fall så jag slog in några hemmagjorda julklappar igårkväll och skrev till och med ett rim! Lite mysigt :)

Vill också ha lite snö här! Idag har vi riktigt höstrusk här, grått och regn.

Tycker ni att det stör med bilder här i tråden? Jag tycker bara att det är mysigt och har gärna även bilder i den här tråden för att slippa hoppa mellan denna och en bildtråd :) 

• kickan89

Kul att fler vill ha bilder här jag är en latmask som tycker det är skönt med allt i samma tråd och slippa hoppa till en bildtråd :P dock bidrar jag inte själv med så mycket bilder eftersom jag oftast är inne från mobilen.

Inatt har jag insett hur julklappsgalen jag verkligen är. Jag drömde om allt jag vill köpa till vår dotter och det blev en lååååång lista :P jag som redan har en lång lista, nu blev det ännu fler saker att skriva upp på den :P jag älskar julklappar och vill att det ska vara alldeles fullt under granen. Sambon brukar få stoppa mig när det går över styr med presenthandlandet :P
    I år vill jag bland annat ge dottern en liten plast rutschkana, en gungsak från Ikea, tågbana, "hockey set" (klubba, puck och sånt i plast) och så lite kläder och böcker. Listan utökas hela tiden :P vi har precis handlat klart födelsedagspresenterna hon ska få i november så nu går min hjärna på högvarv kring julklappar haha.

Sambon ska få åka på snusprovning med en kompis, mamma får ett Edblad halsband hon önskat sig och dotterns kusin ska nog också få ett hockey set plus någonting som låter illa :P resten har jag inte hunnit tänka på än :P

• kickan89

Åh vilka roliga nappar, ska nog köpa till dottern också

• kickan89

Filmklubben lät ju bra, har en Pippi-galning här hemma så det måste jag också kolla sen ;)

• kickan89

När jag var liten skickade en kompis brev till tomten och fick en målarbok tillbaka tror bara att hon skrev "Jultomten" på kuvertet :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!