Inlägg från: Iida01 |Visa alla inlägg
  • Iida01

Jag längtar till jul!!!

GossipGirl skrev 2014-07-02 16:23:18 följande:
    Du får ha flera granar så slipper du tänka om ;)
    Smart!! :D
  • Iida01
    GossipGirl skrev 2014-07-02 16:23:18 följande:
    Du får ha flera granar så slipper du tänka om ;)
    Smart!! :D
  • Iida01

Vi har satt ett datum som vi inte får börja dricka glögg och lyssna på julmusik innan för säkerhetsskull så vi inte tröttnar. (Troligt;)). 24e september satte vi för då är det tre månader kvar till julafton. När börjar ni andra? :D

• Iida01

Vi har gjort en överenskommelse som jag nämnt tidigare om att inte dricka glögg eller lyssna på julmusik före 24e sep. Men jag fuskade här om dagen :S:D:/
    Lyssnade igenom Michael Bublés julskiva, den är helt fantastisk! 

• Iida01

Barnen här uppskattar inte en sakkalender längre, eller de vill ha kalendern men tycker det är tjatigt med småprycklar som jag alltid tyckte var roligt. 
    Någon som har tips på hur man kan göra annars? med typ upplevelse eller något? 

• Iida01
    nozpa skrev 2014-09-16 12:05:48 följande:
    Kanske går det att göra någon form av ledtrådar, och så på helgen är det ett paket som dom ska ha luskat ut vad det kan innehålla. Antingen en sak eller att ni ska göra något. Lite detektivkalender typ.. Hur gamla är barnen?
    Det var en bra idé, tack för den! :) ska försöka spinna vidare på det och ett till tips vi fick. :D Tack! 
  • Iida01
    Stjärnfall skrev 2014-09-16 20:45:22 följande:
    Jag har tänkt att varva prylar med saker att göra. Tex baka pepparkakor, lussekatter, julgodis, bygga pepparkakshus, åka skridskor, gå på julmarknad, en julbok, en julfilm etc. Pynt som hon själv kan hänga i granen eller dekoration till fönstret osv. 
    Det hänger väl lite på hur gamla barnen är, men några idéer kanske du kan använda?
    Det var också jätte smart, vi brukar ju hinna baka något men brukar bli stressigt. Men lägger man i det i kalendern med ett visst datum med planering så blir det ju lättare. Tack så mycket!! 

Nozpa, barnen är 7 och 9år då :)
  • Iida01

Vi har invigt glöggen, julmusik och lussekatter :O 
    Har en "månadsadvent" ;) wohoo!

• Iida01
    Loncelot skrev 2014-09-28 13:26:11 följande:

Nån som har tips på en riktigt bra o glad julskiva man kan köpa? (Musik)

Michael Bublés julskiva är magisk!!!
  • Iida01

Nu längtar jag ännu mer till jul! Vi har precis plussat och oj jag ser fram emot detta. Nytt hus, min kära familj och dessutom veta att det är något nytt fantastiskt på gång om det går vägen! :D 

• Iida01
    Tack så mycket för allas grattis!!! :D

Loncelot skrev 2014-09-29 14:44:22 följande:
    Grattis! v.19 här bf feb. Längtar massor till jul så härligt att vara gravid runt den tiden, vart höggravid 3 jular med denna jul på 4år helt underbart, har redan börjat lyssna på julmusik haha

Tackar! Åh vad mysigt! Ser verkligen fram emot det, men är ju som sagt väldigt tidigt så hoppas vi klarar oss igenom de mest kritiska veckorna. Borde vara i v. 17 runt jul. 
    Det är bra jobbat med fyra jular i rad! :D 

Har börjat lyssna här med, invigde 24e med glögg, lussekatter och julmusik :D

• Iida01

Nu skvalar "O helga natt" med Tommy Körberg på hög volym och gubben värmer på glöggen :D LOVE IT! 

• Iida01

KATASTROF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MICHAEL BUBLES JULSKIVA GÅR INTE LYSSNA PÅ PÅ SPOTIFY LÄNGRE :( 

åhhh :( 

• Iida01

Tog precis årets första griljerade skinka ur ugnen! 

Är inte mycket som slår en skinksmörgås med ljummen skinka till kvällsmat :D

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!